به گزارش ایرنا ، حجت‌ الاسلام محمد علی قاصدی روز چهارشنبه در آیین جشن درختکاری اردبیل افزود: منابع طبیعی به سبب تخریب و تصرف از سوی سودجویان در معرض آسیب جدی قرار گرفته و ضروری است در حفاظت آن اهتمام جدی صورت گیرد .
وی اظهار داشت: مراتع و جنگل ها در اثر کوتاهی و سهل انگاری و حتی همراهی برخی مسئولان در گذشته مورد تعرض قرار گرفته و اگر این روند ادامه داشته باشد وضعیت مراتع و جنگل ها وخیم تر خواهد شد .
قاصدی با بیان اینکه تخریب منابع طبیعی خیانت برای جامعه بشری است افزود: با برگزاری همایش و جلسات جلوی تخریب منابع طبیعی گرفته نمی شود بلکه باید عزم جدی برای حفاظت از عرصه های طبیعی وجود داشته باشد.
وی افزود: با تخریب منابع طبیعی حیات بشری نسل فعلی و آینده به مخاطره می افتد و باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را رواج داد.
رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد : برای حفاظت از منابع طبیعی ضمن تامین نیروی انسانی اعتبارات لازم هم بایدا اختصاص داده شود چرا که در حال حاضر اداره کل منابع طبیعی در برخی مواقع توان پرداخت هزینه دادرسی را هم ندارد.
رییس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: دستگاه قضایی در صیانت از عرصه های ملی مصمم است و با تخریب کنندگان اراضی ملی و جنگلی برخورد قانونی می شود.
قاصدی گفت: شعبه های خاصی برای رسیدگی به پرونده های تخریب مراتع و اراضی ملی تشکیل شده و به موقع رسیدگی لازم به تخلفات صورت می گیرد .
رییس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: اگر دیدگاه مردم و مسئولان درباره حفاظت از عرصه های طبیعی و ملی اصلاح نشود باز شاهد تخریب و تصرف اراضی ملی خواهیم بود .
در این آیین از فعالان و حافظان منابع طبیعی استان اردبیل تجلیل شد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.