مهدی مظفر جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وظیفه حفاظت و حراست از این اراضی ملی و همچنین حفاظت و قرق جنگلهای دست کاشت تاغ در سطح 20 هزار هکتار بر عهده یگان حفاظت این اداره است.
وی با بیان اینکه در عرصه منابع طبیعی هر سال برنامه هایی جهت کنترل بیابانزایی اجرا می شود اظهار داشت: امسال نیز در اجرای طرح بیابان زدایی 20 هزار اصله نهال گلدانی تولید شده و نسبت به بوته کاری به میزان 220 هکتار اقدام شده است که از این میزان 170 هکتار در روستای مهدی آباد و 50 هکتار در جنوب شهر کندر می باشد.
وی گفت: در حوزه آبخیزداری 2 بند سنگی ملاتی به حجم 1200 متر مکعب در کال ششطراز و یک بند توری -سنگی به حجم 400 متر مکعب در حوزه انجیررود کاریزک به منظور کنترل سیل و رسوب ایجاد شده است.
مظفر جلالی با اشاره به 108 هزار هکتار مراتع شهرستان خلیل آباد افزود: برای احیای مراتع نسبت به بوته کاری در هفت هکتار و کپه کاری در 250 هکتار در محدوده کال ششطراز اقدام شده و پنج هکتارنیز در کال ششطراز جنگل کاری شده است.
وی اظهار داشت: امسال توسط اداره منابع طبیعی برای ممیزی اراضی نسبت به نقشه برداری و تبدیل و اخذ سند تک برگی به نفع دولت در سطح 5 هزار هکتار از اراضی ملی اقدام شده است.
وی گفت: طی یک سال اخیر 13 فقره پرونده تخلف، تخریب و تصرف و خلع ید اراضی ملی توسط دایره حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تشکیل شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد افزود: حفاظت از منابع طبیعی ضرورت حیاتی و اجتناب ناپذیر است و باید به اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه آگاهی لازم در این زمینه داده شود.
خلیل آباد در 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.