مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر بانوان ۳۷درصد شاغلان ادارات استان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر در اجتماع به توانمندی بانوان توجه شود به جایگاه واقعی شغلی خود دست می یابند.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، فریبا محمد لو ظهر امروز در جلسه امور بانوان استانداری و در جمع مشاورین دستگاه‌های اجرایی با بیان این مطلب افزود: ۶۰درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها زنان هستند بطوریکه در حال حاضر در دانشگاه‌های استان 4هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در دانشگاه آزاد اسلامی، ۶هزار دانشجو در دانشگاه محقق و بیش از ۲هزار دانشجوی دختر در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل امور بانوان و استانداری اردبیل به فعالیت 200 تعاونی زنان روستایی با اشتغال‌زایی برای ۱۰۰۰ نفر در استان اشاره کرد و گفت: ۵۴ واحد صنعتی تحت مدیریت زنان در حوزه تولید لوازم خانگی، پوشاک، گیاهان دارویی، مصنوعات چرمی و مواد غذایی در استان نیز در حال فعالیت هستند .
محمدلو با یادآوری فعالیت زنان استان در حوزه‌های فرهنگی ادامه داد: ۲۴ مورد از صاحبان مؤسسات فرهنگی، ۱۸ مدیر آموزشگاه‌های هنری، ۱۲۰ بانوی نویسنده و ۱۴ مورد از صاحبان امتیاز مطبوعات استان به دست بانوان اردبیلی اداره می شود.
وی با اشاره به فعالیت 46 سمن در حوزه زنان ادامه داد: در حال حاضر بانوان ۳۷درصد شاغلان ادارات استان را تشکیل می‌دهند بطوریکه انتظار می رود توانمندی این قشر مورد توجه واقع شده و به جایگاه واقعی خود در جامعه برسند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه استان در استان خاطرنشان کرد: اجرای طرح همیاران مهر، پرداخت وام‌های خوداشتغالی زنان، برگزاری همایش بزرگ سرطان‌های شایع بانوان،کارگاه‌های سلامت و بهداشت، طرح توانمندی زنان و برگزاری جشنواره پژوهشی بانوان از فعالیت‌های انجام‌گرفته در حوزه بانوان در سال جاری بوده است.
در ادامه سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: بانوان استان اردبیل با جایگاه واقعی خود فاصله دارند و باید با ارتقای توانمندی خود در جایگاه متناسب با استعدادهای و توانایی های خود قرار گیرند.
شهریار شیری آراسته اضافه کرد: زنان استان با ارتقای توانایی ها و تحصیلات عالیه می توانند در پست های مهم حضور یافته و مسوولیت اداره دستگاه ها را بر عهده گیرند.
وی تغییر رویکرد و رسیدن به جایگاه واقعی بانوان را نیازمند فرهنگ سازی از درون خانواده ها ذکر کرد و افزود: با تغییر دیدگاه ها و تقویت فرهنگ نگاه به زنان از درون خانواده ها می توانند در آینده بانوان را در رسیدن به جایگاه اصلی خود کمک کند.
وی ادامه داد : در برخی خانواده ها توجه به حضور و اشتغال زن در محیط بیرون از خانه اهمیتی داده نشده و این وظیفه زنان است که در تربیت فرهنگی جامعه از درون خانواده تلاش کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.