به گزارش ایرنا ، اسد حسن زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل افزود: پیش بینی شده تا 20 سال آینده آمار سالمندان استان از حدود 100 هزار نفر کنونی به 350 هزار نفر برسد.
وی اضافه کرد: از نظر میانگین و هرم سنی، جمعیت استان به سمت پیری در حال حرکت بوده و برای جلوگیری از این آسیب باید تدابیری صورت گیرد.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل همچنین با بیان اینکه افزایش طلاق در این استان نگران کننده است، افزود: طلاق در سال های اخیر افزایش چشمگیری دارد.
وی به ثبت وقایع تولد و فوت در استان اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته ثبت وقایع با تاخیر صورت می گرفت ولی در حال حاضر ثبت این وقایع در 15 روز اول انجام می شود.
حسن زاده ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود میزان تولد در استان در سال 96 نسبت به سال های گذشته پایین آمده و میزان وفات هم در نوسان است.
طاهره رزاق پور ، معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل هم با اشاره به ارائه خدمات حمایتی به سالمندان گفت: در حال حاضر چهار مرکز شبانه روزی سالمندان در استان فعالیت دارد که 2 مورد مختص مردان و 2 مورد برای نگهداری زنان سالمند است.
وی افزود: در هر کدام از این مراکز 50 سالمند نگهداری می شود که به صورت شبانه روزی در این مراکز اقامت دارند.
رزاق پور بیان کرد: 2 مرکز روزانه نگهداری از سالمندان نیز در اردبیل و مشگین شهر فعالیت دارند که 100 نفر در مرکز اردبیل و 50 نفر در مشگین شهر در این مراکز خدمات دریافت می کنند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: شتاب رشد نرخ جمعیت سالمندان در استان زیاد بوده و باید از هم اکنون زیرساخت های لازم برای خدمات دهی به این قشر فراهم شود.
وی افزود: میانگین جمعیت سالمندان در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و باید با برنامه ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت ها خدمات رسانی برای آنها افزایش یابد.
بر اساس سرشماری اخیر میزان جمعیت استان اردبیل از یک میلیون و 248 هزار و 488 نفر در سال 90 به یک میلیون و 270 هزار و 420 نفر در سال 95 رسیده است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.