علی نباتی دادستان عمومی و انقلاب خلخال دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این انبار متعلق به یکی از بازاریان عمده فروش کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم بوده و مقدار 4.5 تن شکر در آن احتکار شده بود.
وی اظهار کرد: با صدور حکم قضایی این انبار توقیف و پلمب شد و پس از رسیدگی به پرونده تخلف صنفی 90 کیسه شکر انبار شده به قیمت تنظیم بازار توزیع خواهد شد.
رییس کمیته نظارت بر فرایند عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم خلخال گفت: هر نوع کالای انبار شده در صورت عدم ثبت در سامانه ثبت اداره صنعت،معدن و تجارت به عنوان کالای احتکار شده محسوب و توقیف می شود .
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۳۰ نفر از باراریان این شهرستان اقدام به ثبت انبار خود در سامانه ثبت کالاهای اساسی اداره صنعت، معدن و تجارت کرده اند و اگر چنانچه خارج از این تعداد انباری توسط بازرسان کشف شود کالاهای انبار شده احتکار محسوب و توقیف خواهد شد.
نباتی با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه عرضه و توزیع گوشت قرمز منجمد در بازار اظهارکرد: پایین بودن سهم گوشت ارسالی از مرکز استان و نیز افزایش تقاضا باعث تشکیل صف در مقابل فروشگاه ها شده است.
وی گفت: از اداره صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود تا با افزایش سهمیه و نیز افزایش تعداد مراکز عرضه گوشت قرمز منجمد زمینه را برای تهیه گوشت با قیمت تنظبم بازار را برای محرومان و طبقه ضعیف و کم درآمد جامعه فراهم کنند.
نباتی با اشاره به این که دشمن در تلاش برای ایجاد ناامنی در بازار و تشدید روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در آستانه سال نو است، گفت: انتظار از ارگان‌های نظارت کننده افزایش بازرسی ها از واحدهای صنفی و خنثی کردن توطعه های دشمن است.
همچنین ابراهیم کرامت، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال نیز گفت: از آغاز اجرای طرح توزیع گوشت منجمد تنظیم بازار تاکنون ۴۰ تن گوشت در این شهرستان توزیع شده و در روز‌های آینده نیز توزیع گوشت قرمز در این شهرستان ادامه خواهد داشت.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.