به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی استان افزود: تلاش می شود با برگزاری مستمر جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی مشکلات واحدها حل شده و روند تولید و اشتغال با حجم بیشتری ادامه یابد.
وی به انجام بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشکل استان اشاره کرد و گفت: کارخانه زرین چوب آرتاویل یکی از کارخانه های موفق در زمینه تولید روکش درب می باشد که در حال حاضر 80 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه خط تولید جدید این کارخانه نیز به زودی راه اندازی می شود ، افزود: در حال حاضر 250 نفر در این واحد مشغول کار هستند که با تکمیل فاز دوم بیش از 50 نفر نیز به تعداد شاغلان این واحده افزوده می شود.
بهنامجو تصریح کرد: از سال آینده و با بهره برداری این خط تولید دوم این مجموعه 100 درصد روکش درب مورد نیاز کشور توسط این کارخانه تامین شده و به طور متوسط 100 میلیون دلار نیز صادرات به خارج از کشور از این واحد انجام می شود.
وی بیان کرد: این واحد تولیدات خود را به 6 کشور انجام می دهد و با توجه به فعالیت مناسبی که داشته خواستار راه اندازی شهرک صنعتی اختصاصی می باشد که زمین مورد نیاز برای راه اندازی این شهرک در روستای سامیان در نظر گرفته شده و مراحل مقدماتی کار در حال انجام است.
او به مشکل کارخانه نساجی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: سه کارخانه در زیر مجموعه نساجی اردبیل فعال است که مراحل تولید نخ تا لباس را انجام می دهند.
بهنامجو همچنین به بررسی مشکل کارخانه ابزارسازی آتا ماشین اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این واحد به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر ، فرسوده بودن برخی خطوط تولیدی و همچنین کمبود سرمایه در گردش مقرر شد به شهرک صنعتی اردبیل انتقال داده شود.
وی اظهار داشت: در این زمینه 120 میلیارد ریال تسهیلات به این واحد مصوب و قرار شد برای تثبیت شغلی 120 کارگر فعلی ، حمایت های لازم و سرمایه در گردش به این واحد اختصاص یابد.
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.