به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جریان عملیات ناموفق ارسال کمک های غذایی و دارویی به اهالی این روستا افزود: به محض اطلاع از وضعیت اهالی این روستا و کمبود دارو و غذا ، اعزام یک دستگاه بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر به منطقه درخواست شد.
وی گفت: با اعزام این بالگرد به خلخال زمینه ارسال کمک های غذایی و دارویی به این روستای در محاصره برف شهرستان فراهم ، ولی بدلیل وجود شرایط نامساعد جوی و ابری بودن آسمان شهر خلخال و وزش باد ، بالگرد موفق به فرود در ورزشگاه پوریای ولی خلخال نشد و ارسال کمک به اهالی روستای آق سود ناتمام ماند.
رییس شورای مدیریت بحران حلخال اظهار داشت: کمک های ارسالی از خلخال شامل آرد خام ،مواد خوراکی ،دارو ،خوراک دام و سایر مواد مورد نیاز اهالی بود که با استفاده از چند دستگاه خودرو در محل فرود بالگرد آماده ارسال به این روستا بود.
او گفت: موضوع کمک رسانی به اهالی این روستا همچنین در دستور کار فرمانداری بوده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی این کمک ها از طریق اعزام دوباره بالگرد به منطقه، با استفاده از امدادگران جمعیت هلال احمر و یا به کمک تیم های کوهنوردی پیاده از آخرین روستای دسترسی به آق سو ارسال خواهد شد.
بابایی اظهار کرد: بارش های سنگین برف روزهای گذشته که ارتفاع آن در برخی از مسیر جاده دسترسی روستای مره جین به این روستا بیش از 5 متر می رسد امکان ارسال کمک به اهالی این روستا را از طریق زمینی و با استفاده از راه ارتباطی مسدود شده از برف غیرممکن کرده است.
روستای سه خانواری آق سو در دامنه قله کوه بلند و مرتفع آق داغ و در یک منطقه صعب العبور کوهستای خلخال و در 70 کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده و در مواقع غیر برفی نیز تردد به این روستا تنها به کمک خودروهای 2 دیفرانسیل امکان پذیر است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.