بهمن آذروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار سرمایه گذار کلان برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین در بخش پتروشیمی اعلام آمادگی کرده و در حال رایزنی برای سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین 2 هزار و 55 هکتار است ، گفت: این طرح در پنج فاز قابل اجراست که فاز اول آن به مساحت هزار هکتار در شرف اجرا است.
آذروش اظهار داشت: این طرح در سال 85 مصوب و تا سال 94 عملا در مورد آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود که در اسفند 94 مصوبه هیات دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم اقتصادی ابلاغ شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به عملیات اجرایی کارخانه کریستال در منطقه اقتصادی نمین افزود: عملیات اجرایی این کارخانه در سطح 40 هکتار زمین و 22 هکتار سوله در حال اجرا است و پیش بینی شده برای 400 نفر در فاز اول و 2 هزار نفر در فازهای بعدی در این کارخانه اشتغال زایی صورت بگیرد.
وی درباره اصلاح ورودی منطقه ویژه اقتصادی نمین بیان کرد: اصلاح و زیر سازی ورودی منطقه به طول 4.400 کیلومتر توسط راه و شهرسازی اردبیل در دست اجرا است.
آذروش با بیان اینکه این طرح باعث رفع موانع تولید در استان می شود، گفت: راه اندازی این طرح بسیاری از موانع تولید را کاهش داده و در راستای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی، مشکل خام فروشی را برطرف خواهد کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا ، حمایت از صنایع داخلی ، جذب فناوری های نوین ، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ای ، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی ، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای ، صادرات غیرنفتی ، ایجاد اشتغال مولد ، جذب سرمایه گذاری ، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده ، ورود ماشین آلات خط تولید ، ابزار اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان ذکر کرد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
در سال های گذشته پس از کناره گیری چند شرکت از اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نهایت با پیگیری استاندار اردبیل و مطابق تصویب هیات وزیران، شرکت سرمایه گذاری شاهد زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مسئول اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین تعیین و معرفی شد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.