به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز یکشنبه در بازدید از تفرجگاه اندبیل خلخال افزود: اقدامات لازم برای راه اندازی پیست اسکی استاندارد و امکانات مورد نیاز ورزش اسکی از جمله تله سیژ انجام شده و با ایجاد امکانات جدید یکی از خواسته های ورزشکاران این رشته مفرح ورزشی و علاقه مندان به ورزش های زمستانی محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح گردشگری و پیست اسکی اندبیل با سرمایه گذاری 80 درصدی سازمان همیاری شهرداری های استان و 20 درصد مشارکت شهرداری خلخال اجرا می شود، گفت: اقدام لازم برای خرید تجهیزات تله سیژ از کشور خارجی توسط این سازمان صورت گرفته است.
او اظهار داشت: با هدف تشویق سرمایه گذار این طرح 12 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات توسعه پایدار روستایی در اختیار سرمایه گذار طرح قرار می گیرد.
خالقی علت تاخیر در عملیات اجرایی طرح احداث پیست اسکی و امکانات بالابرنده ورزشکاران این رشته ورزشی در اندبیل را عدم انجام تعهدات از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی قبلی این تفرجگاه ذکر کرد و گفت: برغم واگذاری بیش از 10 هکتار از اراضی ملی به این سرمایه گذار وی در طول بیش از هشت سال حضور در این منطقه گردشگری هیچ اقدامی برای اجرای طرح های گردشگری مورد تعهد از جمله امکانات رفاهی گردشگران و ورزش اسکی انجام نداد.
او اظهار کرد: با خلع ید این سرمایه گذار از تفرجگاه هم اکنون راه برای سرمایه گذاری سایر سرمایه گذاران راغب به اجرای طرح های گردشگری از جمله سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل در این منطقه نمونه گردشگری جنوب استان اردبیل فراهم شده است.
تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال با برخورداری از جاذبه های گردشگری از جمله جنگل های نادر و درختان قد کوتاه شیب لازم برای اجرای تمرین و مسابقات اسکی ، برف مناسب ، چشمه پر آب و راه دسترسی مناسب بزرگترین ظرفیت منطقه برای احداث پیست اسکی و امکانات مورد نیاز برای توسعه این رشته ورزشی پرطرفدار می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.