به گزارش ایرنا ، ناصر محمودی روز دوشنبه در بازدید از روستاهای گردشگری نمین تشریح کرد: با هدف رونق اقتصاد روستاها و جلوگیری از مهاجرت، تسهیلاتی برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی تعریف شده است.
او افزود: نرخ تسهیلات در مناطق مرزی چهار درصد است که از جمله متقاضیان روستاهای مرزی شهرستان نمین می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اظهار داشت: تسهیلات صرفا به ساخت اقامتگاه اعطا می شود و میزان آن تا 80 درصد هزینه برآورد شده احداث اقامتگاه است.
محمودی به احداث اقامتگاه های کم نظیر در روستای عنبران اولیا اشاره کرد و گفت: ماهانه صدها گردشگر برای بازدید از اقامتگاه ها به این روستا مراجعه دارند.
او افزود: اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مرزی علاوه بر مهاجرت معکوس روستاییان منجر به رونق اقتصادی مناطق شده و خود فرصت درآمدزایی برای ساکنان روستاها را فراهم می سازد.
محمودی تشریح کرد: در حال حاضر هفت سایت گردشگری در استان مطالعه می شود و در اجرای پروژه های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران بومی در اولویت خواهند بود و تمام تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.
محمودی به مطالعه طرح جامع گردشگری جنگل فندقلو اشاره کرد و افزود: بزودی نقشه راه جامع سرمایه گذاری در این منطقه تدوین شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی در زمینه مشکلات بیمه هنرمندان اضافه کرد: بیمه هنرمندان از سال 92 قطع شده و در صورت صدور دستور از مراجع ذیصلاح بلافاصله اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
محمودی افزود: تامین وثایق قانونی مشکل صنعتگران و متقاضیان وام است که با تشکیل صندوق تعاونی این روند تسهیل می شود.
او همچنین در زمینه وضعیت نمایشگاه دایمی صنایع دستی عنبران گفت: در صورت درخواست بخش خصوصی با محوریت صنایع دستی امکان اجاره آن وجود دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.