رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما باید تا پایان دولت تدبیر و امید پروژه راه آهن اردبیل – میانه را به سرانجام برسانیم و اجازه ندهیم این پروژه برای سال‌های بعد بلاتکلیف به حال خود رها شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمدباقر نوبخت در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ما برای تکمیل راه آهن اردبیل دو راه بیشتر نداشتیم که راه اول تامین اعتبار از طرق خزانه بود که با توجه به نیاز 1500 میلیارد تومانی پروژه به نظر می‌رسید اجرای آن با منابع محدود دولتی در دراز مدت به انجام برسد.
وی خاطرنشان کرد: از همین روی با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل از طریق فاینانس داخلی بخشی از منابع راه آهن اردبیل تامین کردیم تا با تزریق بودجه سالانه این پروژه را تا پایان دولت تدبیر و امید به سرانجام رسانده و زمینه افتتاح آن را فراهم کنیم.
معاون رئیس جمهور در مورد تاخیر و ابطال پروازهای اردبیل و مشکلات فرودگاه این شهر بیان کرد: 60 میلیارد تومان قرار شد برای تجهیز فرودگاه اردبیل به دستگاه مدرن کمک‌ناوبری اختصاص یابد تا بخشی از مشکلات نشست و برخاست خواپیماها در این فرودگاه از بین برود.
نوبخت ضرورت تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و توسعه راه و بزرگراه را در این استان یادآور شد و گفت: 485 میلیارد تومان برای این استان اعتبار کمکی اختصاص می‌دهیم که از پس فردا با حضور استاندار اردبیل در تهران و معاونین بنده زمینه تخصیص و تامین این منابع مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت تا امسال و سال آینده شاهد تزریق آن باشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا همه استان‌ها کشور از جمله استان اردبیل را به خط ریلی سراسری و حتی بین‌المللی متصل کنیم که قصد اتصال راه آهن شمال به کشور آذربایجان و اردبیل داریم.
نوبخت افزود: ما نمی‌خواهیم وعده بزرگتری بدهیم و به همین دلیل از استاندار اردبیل خواستیم تا اولویت اصلی را به تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه اختصاص دهند تا بعد از آن با یک زمان‌بندی مشخص بتوانیم اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان را نیز انجام دهیم.
وی در مورد پیشنهاد امام جمعه اردبیل برای تخصیص اعتبار در راستای تدوین بزرگترین لغتنامه آذری‌زبان‌ها اضافه کرد: برای تدوین این لغتنامه نیز کمک اعتباری خواهیم کرد تا با تلاشی که در استان اردبیل آغاز شده یک مجموعه کامل از لغات آذری جمع‌آوری شده و تقدیم علاقمندان شود.
معاون رئیس جمهور همچنین از تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سریال شاه اسماعیل خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم به سرعت این سریال تاریخی نیز به کمک هنرمندان این استان و هنرمندان کشور ساخته شود.
نوبخت در سفری که از دیروز به استان اردبیل آغاز شده علاوه بر بازدید از پروژه‌های متعدد دیداری را نیز با امام جمعه اردبیل انجام داده و در جمع راهپیمایان 22 بهمن اردبیل نیز سخنرانی خواهد کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.