مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور 35 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان اردبیل با پرداخت 70 میلیارد تومان وام کم بهره خبر داد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قاسم رحیمی در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با حضور معاون پارلمانی وزیر تعاون اظهار کرد: ساختار اقتصادی اردبیل در حوزه‌های کشاورزی با 35 درصد، در حوزه صنعت با 23 درصد و در حوزه خدمات 42درصد تعریف شده است.
وی وضعیت شغلی استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: طبق آخرین سرشماری نرخ بیکاری استان اردبیل 15.3 اعلام شده است که با این رقم اردبیل جزو استان‌های بیکار کشور محسوب می‌‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به ساماندهی یک هزار و 741 تعاونی فعال با 15 هزار نفر اشتغالزایی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در راستای رسیدگی به شکایت کارگری 5 هزار پرونده دادخواست کارگری را بررسی کرده‌ایم که مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها در هیئت‌های حل اختلاف 17 روز است.
رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر شهرهای استان مجموعه ورزشی کارگران فعال است، بیان کرد: در راستای ساماندهی امور کارگران ستادهای مختلفی در بدنه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تشکیل شده است و ما به مسایل رفاهی و فعالیت‌های ورزشی کارگران در استان هستیم.
وی به پرداخت تسهیلات فراگیر و مشاغل روستای  به ارزش 200 میلیارد تومان در استان اشاره کرد و تصریح کرد: 125 میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی روستایی و 75 میلیارد تومان نیز در بخش فراگیر پرداخت شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: این اعتبار برای 2 هزار  طرح فعال تعاونی در نظر گرفته شده بود که با راه‌اندازی این تعاونی‌ها امیدواریم سیمای اشتغال استان متحول شود.
رحیمی نرخ 15.3 درصد بیکاری در استان را زیبنده اردبیل ندانست و افزود: اردبیل محور کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که انتظار داریم در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری و مساعدت لازم را انجام دهد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.