همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور معاون رئیس جمهور و مسئولان استان اردبیل بیمارستان 108 تختخوابی امام رضا(ع) اردبیل افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: از سال گذشته و در قالب یک قرارداد 10 ساله این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجهیز و راه‌اندازی شده تا به هموطنان ارائه خدمات کند.
اسحق رسولی خاطرنشان کرد: این بیمارستان در فضای 17 هزار و 500 مترمربع و ابنیه ساخته شده به مساحت 11 هزار و 85 مترمربع احداث شده که براساس ارزش روز سرمایه‌گذاری انجام شده برای این بیمارستان توسط دانشگاه آزاد 257 میلیارد تومان بوده است.
وی دانشگاه آزاد را مولود انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که این دانشگاه مردمی در این 40 سال عامل ایجاد تحول و تحرک بیشتر در نظام آموزش عالی استان اردبیل بوده به طوری که از دهه فجر سال 63 دانشگاه آزاد اسلامی در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد استان اردبیل در قالب 6 واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف با 15 هزار دانشجو فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این دانشگاه 120 هزار فارغ‌التحصیل دارد و هم اکنون نیز 546 کارمند با همراهی 446 هیئت علمی با ما همکاری دارند.
رسولی نیروهای فارغ‌التحصیل و موجود این دانشگاه را سرمایه‌های علمی این استان برشمرد و گفت: ما به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم که پژوهش محور، کارآفرین و فناورمحور هستند حرکت کرده و رویکرد این دانشگاه مساله‌گرایی و توسعه فناوری و همچنین اشتغال دانش بنیان است.
وی مسئولیت اجتماعی این دانشگاه را در هر شهرستان براساس شرایط و وضعیت موجود یادآور شد و بیان کرد: گردشگری سلامت محور کار و فعالیت ماست به طوری که در پارس‌آباد توسعه رشته‌های کشاورزی، در بیله‌سوار حوزه تجارت خارجی، گرمی صنعت آی‌تی و ... به عنوان رویکردها و مسئولیت‌های جدید دانشگاه در حوزه کارآفرینی تعریف شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به راه‌اندازی هتل آموزشی و دانشکده گردشگری در سرعین اشاره کرد و افزود: ما با تبدیل مجتمع شاهد به سرای نوآوری سعی داریم تا چرخه کارآفرینی و تولید را تقویت کنیم به طوری که هم اکنون 14 واحد در این مجموعه با ایده‌های نو و خلاقانه تلاش می‌کنند تا فضای اشتغال را برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهیا کنند.
رسولی به فعالیت مرکز توسعه گیاهان دارویی و همچنین عرضه 10 محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان نظیر تولید چراغ‌های روشنایی هوشمند اشاره کرد و گفت: محصولات تولید شده در این واحدهای رشد فناور و دانش بنیان سال آینده وارد بازار شده و امکان تقویت و توانمندی بیشتر این مجموعه‌ها به وجود می‌آید.
وی در پایان آرامش و آسایش امروز را مرهون مجاهدان ایام خونین دهه فجر 57 و احیاگر اسلام در قرن معاصر دانست و خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط که استعمار و استکبار در این کشور سایه انداخته بودند امام خمینی (ره) نهضتی را آغاز کرد تا عزت و عظمت را به جامعه اسلامی بازگرداند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.