به گزارش ایرنا ، این مسابقات با شرکت 40 تیرانداز کمان سنتی از 10 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی ، کردستان ، البرز ، اردبیل ، لرستان ، کرمان ، فارس ، چهار محال و بختیاری و یزد در سه مرحله به میزبانی شهرهای خلخال ، اردبیل و سرعین برگزار شد.
در مرحله اول این مسابقات که با عنوان جام شاه اسماعیل در 2 بخش زنان و مردان در ورزشگاه تختی خلخال برگزار شد، در بخش مردان عیسی ابراهیمی از استان فارس اول شد و حسن عبادی و علاء الدین قره حسن لو نیز هر 2 از استان البرز دوم و سوم شدند.
در بخش زنان نیز شیلان تخت فیروزه از استان کردستان ، شهلا افشار از اردبیل و فرزانه حسینی از فارس عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
مرحله دوم این مسابقات نیز به میزبانی شهر سرعین با همین تعداد تیرانداز با عنوان جام تیر آرش برگزار شد که در پایان علیرضا مشحون از کردستان ، محمد تقی حصاری از استان البرز و عیسی ابراهیمی از فارس بترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش بانوان هم شیلان تخت فیروزه از کردستان ، لیدا حسن پور از آذربایجان شرقی و فرزانه حسینی از استان فارس با کسب امتیاز بیشتر به ترتیب اول تا سوم شدند.
در مرحله سوم و پایانی این مسابقات نیز که با عنوان جام آماج قزل باش با شرکت 40 تیرانداز از 10 استان کشور در اردبیل برگزار شد، محمد تقی حصاری از البرز ، حسین خوشبخت از اردبیل و علی یعقوبی از استان لرستان دارنده عنوان قهرمانی اول تا سوم شدند.
در بخش بانوان این مسابقات نیز فرزانه حسینی از فارس ، عاطفه مهرچین از آذربایجان شرقی و مریم غافلی از استان لرستان موفق به کسب مقام اول تا سوم این جام شدند.
علیرضا احدی ، دبیر فدراسیون روستایی و عشایری کشور در آیین اختتامیه این مسابقات با بیان اینکه رشته ورزشی تیر و کمان سنتی از رشته های زیر مجموعه این فدراسیون است، گفت: بیش از 300 ورزشکار در مناطق مختلف کشور در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
وی افزود: نفرات برتر این مسابقات در رقابت های نهایی تیر و کمان سنتی کشور که 24 بهمن امسال به میزبانی شهرستان نیشابور برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
به گفته نادر فلاحی ، مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل این مسابقات در اجرای برنامه های طرح ملی زمستان بیدار و گرامیداشت دهه فجر به همت این اداره کل و فدراسیون ورزش عشایری و روستایی کشور برگزار شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.