نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مدیریت‌های سیاسی در مدارس هیچ ثمره و نتیجه‌ای جز ضربه زدن به ساحت علمی چیزی را به همراه ندارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور در اردبیل اظهار کرد: مدیران مدارس باید بدانند که نسل آینده در دست آنها امانتی هستند که نباید در تربیت و تعالی آنها خیانتی انجام شود و یا مدیرانی که درجه علمی و صلاحیت و شایستگی را ندارند در این عرصه به نظام تعلیم و تربیت خدشه و خللی را وارد کنند.
وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: همانطوری که دانش‌‌آموزان را در مدارس عادی و استعدادهای درخشان تقسیم کردید بهتر است نسبت به معلمان و اساتید نیز همین رویه دنبال شود تا ارزشمندترین نیروها در شایسته‌ترین مدارس برای تربیت نسل آینده تلاش کنند.
امام جمعه اردبیل گفت: مبادا به خاطر برخی بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها معلمان و اساتید برجسته و توانمند ترک دیار کنند تا خلائی در حوزه آموزش و پرورش به وجود آید.
عاملی ضرور حمایت از معلمان نخبه را در بکارگیری مدارس استعدادهای درخشان یادآور شد و بیان کرد: بزرگترین سرمایه کشورمان و این انقلاب مردمی حرکت‌های علمی و توجه به جهش روزافزون در این حوزه است چرا که عقب‌ماندگی‌های علمی را به راحتی نمی‌توان جبران کرد و ما در سال‌های متمادی به رغم داشتن نفت و گاز از سرمایه‌های علمی بی‌بهره‌ بودیم.
وی با بیان اینکه ثروت واقعی یک جامعه مغزهای متفکر و ایده‌های علمی هستند، افزود: ما باید نقش خود را در تولید علم و دانش جهانی به شایستگی ایفا کنیم چرا که می‌توان با دستیابی به علوم جدید نظیر ژن، بذر و برخی حوزه‌های فناوری جدید به تولید ثروت کمک کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: متاسفانه کشور ما به دلیل حاکمیت شاهان بی‌لیاقت در 100 سال اخیر نتوانسته در به رشد علمی دست یابد ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت اراده ملت ما جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحول علمی قرار گرفته است.  
عاملی تحولات علمی دنیا را به سمت مسلوب‌الاراده شدن ملت‌ها اعلام و اظهار کرد: کشور ما امروز نه تنها روی پای خود ایستاده بلکه به استقلال فرهنگی، علمی و سیاسی نیز دست یافته و به نوعی در چینش ملت‌ها جایگاه خود را به دست آورده است.
وی از علم به عنوان قدرت و سلطان برتر یاد کرد و افزود: برخی کشورها با دست یافتن به دانش‌های جدید نظیر ریاضی ژنتیک توانستند معادلات دنیا را به هم بزنند و تحولات عظیمی را در حوزه علم و فناوری‌های جدید به دست آورند.
امام جمعه اردبیل به نقش مهم پدرها و مادرها نسبت به حساسیت مسایل تربیتی و پرورشی فرزندانشان اشاره و خاطرنشان کرد: بنده بارها از مدیر کل آموزش و پرورش خواسته‌ام تا نسبت به فعال کردن انجمن اولیا و مربیان و حضور پررنگ آنها در مدارس تلاشی جدی انجام دهند.
عاملی در پایان با قدردانی از مدیران، مسئولان و معلمان که در نظام تعلیم و تربیت برای اعتلای جایگاه علمی و تربیتی نسل آینده تلاش می‌کنند، گفت: امیدوراریم همچنان این کارهای زیربنایی به شایستگی توسعه یابد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.