احمد حسین زادگان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی فرق و ادیان الهی در نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تاثیر گذاری فضای جدید رسانه ای با استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی بر نسل حاضر اشاره کرد و افزود: باید مفاهیم اسلامی مورد نیاز و انتظارات جامعه بویژه برای سنین نوجوان و جوان به روش ساده، صحیح و قابل فهم بیان شود.
وی تصریح کرد: با تبلیغ و ترویج مطلوب دین اسلام به نسل جدید، نوجوانان و جوانان در مواجهه با مسایل ارائه شده از سوی فرق انحرافی و غیر دینی صاحب حفاظ عقیدتی می شوند و به انحراف کشیده نخواهند شد.
استاندار مازندران با اظهار این که اسلام به استناد کلام وحی آخرین و کامل ترین دین برای بشر است، اظهار داشت: کامل بودن دین اسلام به این معناست که تمامی ابعاد زندگی بشر را در بر گرفته و برای آن برنامه دارد.
حسین زادگان گروه هدف فرقه های نوظهور در سال های اخیر را جوانان و نوجوانان دانست و تاکید کرد: این فرقه ها دین تلقی نمی شوند و بیشتر از ضعف افراد در گروههای آسیب دیده که دارای انحرافات اخلاقی یا مشکلات اقتصادی و اعتیاد هستند، سو استفاده می کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در تاریخ ایران ما شاهد همزیستی همراه با احترام با ادیان مختلف هستیم و حتی پیروان این ادیان برای دفاع از کشور، شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کشور به هم احترام می گذارند ولی نحوه برخورد فرق نوظهور و فاقد ریشه دینی کاملا در این زمینه متفاوت است و نگاهی همراه با بی احترامی و اقدامات براندازنده دارند.
استاندار مازندران با اشاره به نمونه آثاری که در این نمایشگاه نوشهر ارائه شده، این نمایشگاه را جالب، جدید و قابل توجه توصیف کرد و افزود: این نمایشگاه هشدار دهنده است و وظیفه تمامی دستگاهها به نحوی سنگین می شود و در حوزه ایجابی باید شناخت مردم را به مفاهیم اسلامی و قرآنی ارتقا دهیم با توجه به این که دین اسلام تمامی مطالبات انسانی پاسخگو است.
وی گفت: مسئولان استان تمامی مسایل مازندران را مورد توجه دارند و در این راستا نیز سربازان گمنام امام زمان (عج) تمامی مسایلی را حتی آنهایی را که در زیر پوست شهرها در حال وقوع است، رصد کرده و با این افراد به صورت فرهنگی و تبلیغی و در چهار چوب قانون برخورد می کنند.
دبیر همایش و نمایشگاه تخصصی فرق و ادیان اداره کل وزارت اطلاعات مازندران نیز در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: این نمایشگاه سه روزه برای مخاطبین خاص در قالب چند غرفه به طور مختصر به ارائه فعالیت فرق و ادیان می پردازد.
حسینی افزود: غرفه های مسیحی تبشیری و کلیسای خانگی و نحوه فعالیت آن ها، غرفه بهایت و اقدامات آنها و برخورد با این فرقه، غرف دراویش و فرقه های نوظهور همچون رامبابا، مهدویه و غرفه فضای مجازی و کانالهای ماهواره ای به همراه غرفه دستاوردهای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی گفت: اعضای شورای تامین، امام جمعه، مسئولان حراست، آموزش و پرورش، هیات های علمی دانشگاه ها، قضات، نیروی انتظامی، سپاه و گروهای آسیب پذیر مخاطبین این نمایشگاه هستند.
او افزود: افراد قبل از ورود به نمایشگاه با حضور در همایش با سخنرانی استاد دانشگاه با ابعاد مختلف فعالیت این فرق ها در کشور آشنا شده و بعد از آن با افزایش آگاهی لازم از نمایشگاه دیدن خواهند کرد.
استاندار مازندران امروز برای برگزاری برنامه ملاقات عمومی هفتگی به نوشهر سفر کرد تا به صورت چهره به چهره مسایل و مشکلات مردم غرب استان را بررسی کند.
روزهای سه شنبه هر هفته مدیران دستگاههای اجرایی برنامه ملاقات عمومی دارند.
استاندار بومی مازندران سه شنبه هفته پیش نیز میهمان مردم بابل بود و در آن جلسه مشکلات بیش از 400 نفر را با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی بررسی و دستورات لازم را صادر کرده بود.
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.