به گزارش ایرنا، 40 تیرانداز با کمان از استانهای آذربایجان شرقی،کردستان، البرز ، اردبیل ، لرستان ،کرمان ،فارس،چهار محال و بختیاری و یزد در این مسابقات با هم رقابت کردند.
این مسابقات در 2 بخش مردان و زنان و در ماده قیقاج به صورت نشسته به زانو ،به پهلو و رو به پشت به مسافت 40 متر برای مردان و 35 متر برای زنان برگزار شد.
سیبل های استاندارد مطابق با مسابقات جهانی تیر و کمان سنتی رشته قیقاج برای نخستین بار در این مسابقات مورد استفاده قرار گرفت که این امر مورد توجه تیراندازان واقع شد ..
در پایان این مسابقات در رده تیمی تیم تیر و کمان سنتی استان فارس و البرز به ترتیب مقام اول و دوم را کسب و در رده انفرادی هم در بخش مردان عیسی ابراهیمی از استان فارس،حسن عبادی و علاالدین قره حسن لو هر دو از استان البرز دوم و سوم شدند.
در بخش زنان نیز خانم ها شیلان تخت فیروزه از استان کردستان، شهلا افشار از اردبیل و مهسا حسینی از فارس عناوین اول تا سوم را کسب کردند .
در این مسابقه خانم مهسا حسینی به لحاظ کسب برترین امتیاز مردان و زنان در مرحله اول مسابقه بعنوان پدیده مسابقات معرفی شد .
علیرضا احدی دبیر فدراسیون روستایی و عشایری کشور در آیین اختتامیه این مسابقات با بیان اینکه رشته ورزشی تیر وکمان سنتی از رشته های زیر مجموعه این فدراسیون است گفت: هم اکنون بیش از 300 ورزشکار در مناطق مختلف کشور در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
وی افزود: نفرات برتر این مسابقات در مسابقات نهایی تیر و کمان سنتی کشور که 24 بهمن ماه امسال در شهرستان نیشابور برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
او از برگزاری مسابقات تیر وکمان سنتی در رشته های اماج و ارش به میزبانی شهرستان سرعین و با شرکت تیراندازانی از سراسر کشور خبر داد .
سایقی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز به ایرنا گفت:این مسابقات در قالب سومین جشنواره زمستان بیدار خلخال برگزار شد و علاوه بر آن برنامه های متنوعی از جمله انتخاب زیباترین لباس محلی،مسابقات عکاسی از جاذبه های گردشگری منطقه و بازی های بومی و محلی اجرا شد.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان اردبیل واقع است.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.