مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ما هیچگونه کتابفروشی تعطیل شده در سطح استان اردبیل نداشتیم و با حمایت‌هایی که انجام دادیم سعی بر تقویت این مجموعه‌هاست.  
رباب عزیزخانی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: دو کتابخانه ما در ماه‌های اخیر به دنبال مشکلات اقتصادی به وجود آمده دچار برخی مشکلات بوده که ما هم از کتابفروشی اندیشه و هم بهروز حمایت کردیم تا به فعالیت خود ادامه داده و در نقطه مورد نظر به فعالیت مجدد خود ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در سایر شهرهای استان اردبیل نیز که در اغلب آنها کتابفروشی نداریم چنین مجموعه‌هایی را راه‌اندازی کنیم به طوری که در شهر نیر درصدد راه‌اندازی شهر کتاب هستیم.  
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ‌به افتتاح‌های دهه فجر به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: چهار باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در این ایام افتتاح خواهند شد.
عزیزخانی بیان کرد: از این تعداد 3 باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی است که در شهرهای بیله‌سوار و اردبیل افتتاح شده و کتابخانه مشارکتی نیز با همکاری بهزیستی فعال می‌شود.
وی در مورد تحولات 40 ساله حوزه کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: تعداد کتابخانه‌های استان قبل از پیروزی انقلاب 8 باب بوده که هم اکنون این تعداد به 77 باب رسیده است که یک رشد 863 درصدی را نشان می‌دهد
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل‌ به وجود 15 کتابخانه روستایی اشاره کرد و افزود: زیربنای کتابخانه‌های استان اردبیل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار و 803 مترمربع بوده که هم اکنون این زیربنا به 28 هزار و 719 مترمربع رسیده است.
عزیزخانی تعداد نسخ کتاب‌ها را با یک جهش یک هزار و 900 درصدی 900 هزار جلد اعلام و تصریح کرد: عنوان نشریات ما در این 40 سال از 5 نشریه به 161 نشریه رسیده است.
وی به امانت 9 ماهه امسال به میزان 500 هزار جلد اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این 40 سال از 4 هزار و 500 نفر به بیش از 60 هزار نفر افزایش یافته است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تعداد پرسنل ما در این 40 سال از 11 نفر به 174 نفر رسیده به طوری که در کتابخانه‌های استان اردبیل 227 دستگاه رایانه فعال است و همه این کتابخانه‌ها به اینترنت و اینترانت و بخش کودک مجهز می‌باشد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.