ماریا موسوی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: در حال حاضر 42 حزب در استان اردبیل فعال بوده و تلاش می شود تا تمام گروه های سیاسی دارای فعالیت در استان شناسنامه دار شوند.
وی افزود: اقدامات اولیه برای راه اندازی خانه احزاب در استان انجام شده و یا تهیه ساختمان آن زمینه برای انتخابات آن فراهم می شود.
او بیان کرد: تعامل خوبی با همه جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در استان وجود دارد و در مواردی جلسات و نشست های 2 طیف با هم برگزار شده است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل با بیان اینکه جریان های سیاسی صاحب فکر و اندیشه هستند، افزود: احزاب و تشکل‌ها جزو نخبگان سیاسی جامعه هستند و نقش آنها در تصمیم‌گیری ‌ها، تصمیم ‌سازی ‌ها و ایجاد فضای بانشاط سیاسی حائز اهمیت است.
موسوی اضافه کرد: فعالیت ‌های موثر و سالم احزاب و تشکل‌‌ های سیاسی در استان می‌تواند توسعه هر چه بیشتر را برای استان با ارائه ایده ‌ها و نقطه‌ نظرات موثر و سازنده داشته باشد و امید می رود این امر در استان اردبیل تحقق یابد.

*** فضای آرام کارگری و دانشجویی در استان اردبیل
وی همچنین با بیان اینکه استان اردبیل در زمره استان های امن کشور است، افزود: سه کمیسیون شورای تامین ، کمیسیون کارگری و دانشجویی در استان بطور منظم فعال است و امسال 24 مصوبه در این کمیسیون ها به تصویب رسیده است.
موسوی ادامه داد: با فعال شدن کمیسیون کارگری مشکلات کارگران در استان به حداقل رسیده وبا اقدامات پیشگرانه اجازه بروز مشکل در واحدهای تولیدی داده نشده است.
وی با بیان اینکه در مرکز استان در زمینه رسیدگی به مسایل و مشکلات کارگری اقدامات خوبی صورت می گیرد ، بیان کرد: در شهرستان ها نیز
فرمانداران یک روز در هفته از واحد های تولیدی بازدید کرده و مسایل و مشکلات موجود را شناسایی و بر رفع آن اقدام می کنند.
او همچنین بیان کرد: در حوزه فعالیت سیاسی دانشجویی نیز استان اردبیل جزو استان های بی مسئله و سفید بوده و فضای آرام و با نشاطی در دانشگاه های استان حاکم است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاهها برنامه های متنوعی برگزار می شود و این برنامه ها تاکنون بدون هر گونه مسئله و مشکل خاص اجرایی شده است.

*** پرونده شهرستان شدن اصلاندوز در هیات دولت
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل همچنین به برخی تغییرات در جغرافیای سیاسی استان گفت: امسال سه روستا ی اردیموسی ، ثمرین و زهرا به شهر تبدیل شده اند.
موسوی اضافه کرد: طرح ایجاد شهرستان شدن اصلاندوز پس از تصویب در وزارت کشور و کمیته های هیات دولت اکنون منتظر تصویب نهایی
در هیات وزیران است که بزودی اجرایی می شود.

*** استارت فعالیت های مربوط به انتخابات
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل افزود: مقدمات اولیه برای ورود به انتخابات در استان فراهم شده و از هفته آینده فعالیت ها در این زمینه کلید می خورد .
موسوی افزود: در حال رصد تحرکات انتخاباتی هستیم و به فرمانداری ها اعلام شده تا نقاط قوت و ضعف انتخابات گذشته بررسی شده تا کاستی های موجود برطرف شود .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.