به گزارش ایرنا، اصغر مهرآبادی روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با بیان این که احداث زیرساخت هایی از قبیل مدرسه جزو وظایف دستگاه متولی مدرسه سازی کشور است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به رغم صراحت طرح توجیهی احداث شهرک های مسکن مهر در این زمینه، احداث 500 واحد مدرسه در شهرک های مسکن مهر در سراسر کشور را آغاز کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به اراده دولت برای تکمیل و واگذاری همه پروژه های مسکن مهر تا آخر سال آینده، ضروری است که نیاز شهرک های مسکن مهر برای ساخت دو هزار و 250 واحد مدرسه از طریق مشارکت وزارت مسکن و استانداری ها تامین شود.
مهرآبادی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده برای تکمیل شهرک های مسکن مهر و تامین زیرساخت هایی از قبیل مدرسه، 15 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر املاک موجود در شهرک ها پیش بینی شده که در صورت تصویب، پرونده مسکن مهر به نقطه قابل قبولی خواهد رسید.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید سالانه بیش از 200 هزار واحد و در طول دوره خدمت خود بیش از یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و به متقاضیان واگذار کرده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اضافه کرد: تاکنون از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر شروع شده در کشور بیش از دو میلیون واحد به متقاضیان واگذار شده و تنها 200 هزار واحد در حال تکمیل و احداث است.
وی گفت: دولت تمام تلاش خود را می کند که پرونده احداث مسکن مهر در سال آینده به نقطه قایل قبولی برسد و در این زمینه در تلاش هستیم که به صورت استانی، مشکلات مسکن مهر را حل کنیم.
محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تکلیف این استان برای احداث 41 هزار و 378 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان گفت: از این تعداد 40 هزار و 566 واحد تکمیل و 38 هزار و 268 واحد نیز به متقاضیان واگذار شده است.
وی مجموع واحدهای مسکن مهر مشکل دار استان اردبیل را 812 واحد اعلام کرد و افزود: این واحدها یا فاقد متقاضی بوده و یا دارای مشکلات حقوقی بین متقاضیان و پیمانکاران هستند و تلاش می کنیم که به زودی وضعیت آنها را تعیین تکلیف کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: برای احداث و تکمیل واحدهای مسکن مهر استان اردبیل حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پرونده این طرح در استان اردبیل بسته شود و اگر اعتبارات لازم اختصاص یابد، همه واحدهای مسکن مهر در شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: در شهرک های مسکن مهر استان اردبیل عملیات احداث هشت واحد مدرسه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده که از این تعداد سه واحد تاکنون احداث شده و پنج واحد نیز در دست ساخت است.
وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این واحدهای آموزشی را 30 میلیارد ریال اعلام کرد.
حیدری گفت: علاوه بر این، در شهرک های مسکن مهر استان اردبیل هشت واحد مسجد نیز باید احداث می شد که تاکنون هفت واحد آن احداث و بهره برداری شده و یک واحد نیز در حال تکمیل است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تکلیف استان برای احداث پنج هزار و 493 واحد مسکن مهر در سطح شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان گفت: از این تعداد عملیات احداث پنج هزار و 397 واحد به اتمام رسیده است.
فرهاد سبحانی افزود: تنها 96 واحد از تعهد مسکن مهر بنیاد مسکن استان اردبیل به صورت نیمه تمام، مشکل دار، در حال تکمیل و یا در حال احداث باقی مانده است.
جواد پاریاد زنجانی فرماندار شهرستان اردبیل نیز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با اشاره به مشکل جدی شهرک های مسکن مهر در زمینه واحدهای آموزشی مورد نیاز گفت: در شهرک های مسکن اردبیل هم اکنون سه واحد آموزشی برای تامین حداقل نیازهای آموزشی ساکنان مورد نیاز است.
دولت لطفی مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در واحدهای مسکن مهر استان اردبیل باید 71 واحد مدرسه با 431 کلاس درس احداث شود ولی تنها 9 واحد احداث شده و یا در حال احداث است.
وی هزینه احداث هر واحد آموزشی 6 کلاسه در استان اردبیل را 22 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تامین نیاز شهرک های مسکن مهر استان در زمینه واحدهای آموزشی اعتبار کلانی مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه بر تکمیل طرح های مسکن مهر استان اردبیل تا شهریورماه سال 1398 و نیز اختصاص اعتبار لازم برای حل مشکل 821 واحد مشکل دار تاکید شد.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.