به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز شنبه در آیین تجلیل از محمدرضا بایرامی نویسنده معاصر اردبیلی در قالب طرح 'چهل قلم' افزود: عضویت علاقه مندان در کتابخانه های عمومی و همچنین اهدا و امانت دادن کتاب به مخاطبان در این استان نیز تا حد چشمگیری افزایش یافته است.
او اظهار داشت: در این مدت تمام تلاش ها و برنامه ریزی ها بر این بوده تا علاقه مندان به کتاب بتوانند آثار ارزشمند را به راحتی تهیه کرده و نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.
وی گفت: به وجود اهالی فرهنگ و هنر که در این 40 سال با قوت و قدرت تلاش کردند تا بهترین آثار را در بستر انقلاب اسلامی برای مخاطبان فراهم کنند، افتخار می کنیم.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت های خوبی در بها دادن به قلم نویسندگان و همچنین توسعه علم و باسوادی مردم انجام شده، گفت: کتابخوانی جزو کارهای روزانه مردم بویژه نسل نوجوان و جوان تلقی می شود و مجموعه آموزش و پرورش باید در راستای ترویج مطالعه به نوشتن و زنگ های انشاء بهای بیشتری بدهند.
عزیزخانی همچنین به اهمیت قلم و سوگند یاد شده در قرآن به این عنصر ارزشمند اشاره کرد و افزود: ارزش و جایگاه قلم به قدری روشن است که در طول تاریخ آنهایی که با تکیه بر قلم و کلام نافذ خود توانسته اند آثاری را پدید آورند همواره در تاریخ ماندگار شده اند.
وی به اقدام خوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری طرح 'چهل قلم' در استان ها به نیت تجلیل از نویسندگان متعهد و انقلابی اشاره کرد و گفت: در این استان در پاسداشت خدمات محمدرضا بایرامی نویسنده معاصر ایرانی که آثار او در سطح ملی و استانی خوش درخشیده ، از فرزند سبلان تجلیل می کنیم.
محمدرضا بایرامی نویسنده معاصر ایران نیز در این مراسم گفت: این گونه مراسم می تواند الگو و معیاری برای توسعه کار نویسندگی بویژه برای نسل نوجوان و جوان باشد.
او افزود: ما قدر داشته های خود را نمی دانیم ، در حالی که باید بهترین آثار نویسندگان در مناطق مختلف در اختیار مخاطبان و علاقه مندان قرار بگیرد و انتظار می رود این ضعف را نهادهای فرهنگی در استان ها با معرفی ارزشمند ترین نیروهای انسانی اعم از هنرمندان و اهالی فرهنگ فراهم کنند.
وی بیان کرد: با گذشت 40 سال از پیروژی انقلاب اسلامی هنرمندان و نویسندگان ما نتوانستند در قواره انقلاب اسلامی آثار ارزشمندی را تولید کنند ، در حالی که ما در 40 سالگی انقلاب که نقطه تکامل و بلوغ انقلاب است باید به تولید آثار ارزشمند همت کرده و قدم بگذاریم.
بایرامی نویسنده اردبیلی با کتاب های متعدد نظیر کوه مرا صدا زد و رمان لم یزرع در سال های اخیر توانسته جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و چند جایزه بین المللی را از آن خود کند، برخی کتاب های این نویسنده به زبان های خارجی نیز ترجمه شده است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.