استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان ما در نهایت مکر و حیله خود تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به نظام و رهبری بدبین و کرده و بی‌اعتماد کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدابراهیم حسینی اراکی در همایش طلایه‌داران فاطمی در اردبیل اظهار کرد: بعد از دوران خفت‌بار قاجار و پهلوی که درصدد تحریف دین و اعتقادات بوده و حتی سعی داشتند در باور مردم به خالق بی‌همتا تردید ایجاد کنند امام راحل با نهضت تاریخی و بی‌بدیل خود ثابت کرد که اراده‌ای بالاتر از اراده خداوند و قدرت معنوی نیست.
وی خاطرنشان کرد: نه تنها پادشاهان سخیف این کشور به تحریف دین بلکه به زدودن آثار پرستش الهی روی آورده و سعی داشتند تا در اعتقادات و روحیه معنوی مردم به اشکال مختلف تردید ایجاد کنند که نمونه آخر آن اقدام رضاخان در کشف حجاب بود که به صراحت اعلام کرد اسلام و حجاب زنان عامل و عنصر عقب‌ماندگی ماست.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام تمام نظریه این مفسدان  مستکبران را به زاله‌دان تاریخ سپرد و با سرنگونی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در این کشور حرکتی تاریخی انجام داد تا زندگی معنوی و ارزشی این ملت احیا شده و دینداری از مساجد، عبادتگاه‌ها و کنج عزلت به عرصه زندگی اجتماعی سوق یابد.
حسینی اراکی بیان کرد: امام خمینی (ره) با نهضت تاریخی خود به این ملت حیات واقعی بخشید و ضمن احیای کرامت انسانی حرکتی در این کشور و برای امت اسلامی شکل گرفت تا به نسبت دوران گذشته جایگاه و منزلت ملت ایران به عنوان ولی نعمت ارتقا و اعتلا یابد.
وی با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی طهارت زمین از لوث مستکبران و مشرکان به حقیقت پیوست و در واقع با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شاهد زبونی نظام‌های مستکبر بودیم، تصریح کرد: به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاه‌طلبی‌ها و باندبازی‌ها جای خود را به عشق و دلدادگی در مسیر معنوی و ارزشی داد به طوری که امروز به معنای واقعی دشمنان این ملت از فرهنگ ناب شهادت واهمه و هراس دارند.
اندیشمند و واعظ مطرح کشور افزود: مدیری که عشق به شهادت در وجودش نهادینه نشده باشد یا دنبال خیانت بوده و یا اصل کار و خدمت‌رسانی را ضایع و نابود می‌کند در حالی که در سایه فرهنگ شهادت می‌توانیم از این شرایط سخت و دشوار امروز عبور کنیم.
حسینی اراکی گفت: ما امروز باید در قالب یک جهاد اکبر با خباثت‌ها و آلودگی‌های دشمنان برای انحراف نسل جوان و نوجوان مقابله کنیم که در این حرکت عظیم به زبان و قلم علما بیش از گذشته نیاز داریم تا از این سختی‌ها و مشکلات به راحتی عبور کنیم.
وی هجمه علیه علما و روحانیون را به شکل وسیع و گسترده یادآور شد و اظهار کرد: در این شرایط که دشمنان داخلی و خارجی فرکانس‌های نفی علیه مسئولان و روحانیت صادر می‌کنند باید مراقبت ابعاد این حیله‌ها و مکرهای پیچیده باشیم تا اسیر دست شیاطین نشویم.
این واعظ و سخنور کشورمان تصریح کرد: هر چند ریشه انقلاب عمیق‌تر از آن است که دشمن بخواهد آن را از بن درآورد اما اگر حواسمان به حیله‌ها نباشد دشمنان در مسیر حرکت انقلاب مانع ایجاد کرده و ما را به زحمت می‌اندازند.
حسینی اراکی خاطرنشان کرد: در کنار شناخت حیله دشمن باید این حقیقت را نیز باور کنیم که دشمنان ما در شرایط فعلی دنبال چه چیز هستند و قصد دارند در این شرایط فشار اقتصادی با جنگ روانی شدید و وحشتناک و یورش به انسجام ملی به نوعی بین مسئولان و مردم فاصله انداخته و بدبینی ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: در معرفی کید و حیله دشمن سه حوزه بسیار حساس و خطیر به نظر می‌رسد به طوری که دشمنان این ملت تلاش می‌کنند از طرفی مردم را نسبت به گذشته بدبین، نسبت به آینده ناامید و نسبت به شرایط حال نیز بی‌اعتماد کنند تا با سه عنصر بدبینی، ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم تیر خلاص را بر پیکر نظام اسلامی وارد کنند که به نظر می‌رسد این تیر خلاص نیز ایجاد بدبینی در مردم به نظام و رهبری است تا رابطه ولایی و ارزشی مردم را نیز مخدوش جلوه دهند.
این واعظ و سخنور توانمند حوزه افزود: در این شرایط حساس دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که در برابر عظمت انقلاب اسلامی و ملت ایران جرات حمله به کشورمان را ندارند و سعی بر مذاکره و سازش دارند تا با القای رسیدن ملت ایران به بن بست سیاسی و اجرایی مسئولان ما را به پای مذاکره و سازش بکشانند در حالی که هزینه سازش و مذاکره به مراتب بیشتر از مقاومت است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.