دکتر علی اکبر شکارچی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون با راه اندازی این سامانه در درمانگاه ها و مراکز بهداشت روستایی امکان ارجاع بیمار به پزشک متخصص از سوی پزشک عمومی مستقر در روستا در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شده است.
وی اظهار داشت: با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه بیماران روستایی برای دریافت نوبت از پزشکان متخصص نبوده و پزشک عمومی در روستا اطلاعات اولیه بیمار را در اختیار پزشک متخصص قرار داده و بلافاصله نوبت قبلی برای بیمار تعیین و منظور می شود.
او با بیان اینکه طرح پزشک خانواده روستایی از 15 سال پیش با هدف پیشگیری از مراجعه مستقیم بیماران به پزشکان متخصص اجرا می شود،افزود: با راه اندازی سامانه پرونده های الکترونیک و نیز ارجاع الکترونیکی بیمار از سطح یک درمان به سطح 2 و معاینه پزشک متخصص مسیر رسیدن بیماران روستایی به مراکز درمانی تخصصی پزشکی شهرستان کوتاهتر شده است.
شکارچی گفت: بیماران اورژانسی روستایی در صورت مراجعه به بیمارستان و قرار گرفتن تحت مداوای پزشکان متخصص نیازی به استفاده از روش ارجاع نداشته و بیمارستان ملزم به پذیرش بیماران اورژانسی است.
وی گفت: علاوه بر این با هدف ارائه خدمات مناسب به روستاییان دور دست شهرستان، در صورت مراجعه مستیقم بیماران اهل روستاهای سوسهاب و مره جین خلخال به درمانگاه قاضیلر این شهر گواهی ارجاع به پزشکان متخصص دولتی از طریق این درمانگاه صادر می شود .
او با بیان اینکه هم اکنون مراکز بهداشت و درمانگاه های روستاهای بزرگ، مراکز دهستانها و روستاهای پرجمعیت شهرستان از پزشک مستقر بهره مند هستند،گفت: پزشکان مستقر در این مراکز هفته ای یک بار اقدام به مراجعه به روستاهای اصلی سیاری و اقماری جوار می کنند.
شکار چی اظهار داشت: بر اساس آخرین نظر سنجی از اهالی شهرستان ،97 درصد از مراجعان به بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه های عمومی و تخصصی از عملکرد دانشکده علوم پزشکی خلخال اعلام رضایت کرده اند که این امر پس از ارزیابی از سوی دستگاه های نظارتی مورد تایید قرار گرفته است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.