رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 49 طرح ملی در استان اردبیل براساس بودجه سال 98 در اولویت تکمیل و راه‌اندازی قرار دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در بودجه سال آینده اتفاقات خوبی را در مسیر توسعه استان به انتظار نشستیم که امیدواریم در حوزه‌های راه، آب و بهداشت و درمان تحولات حقیقی رقم بخورد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی سه طرح عمده آبرسانی به اردبیل از سد یامچی، مشگین‌شهر و خلخال از سد بفراجرد در اولویت اجرا قرار دارد که بودجه این حوزه در سال آینده رشد سه برابری خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد احداث تاسیسات فاضلاب نیز بیان کرد: با توجه به اتمام بودجه تخصیصی در حوزه طرح‌های فاضلاب شهری در سالجاری ما برای سال آینده نیز با تائید سازمان برنامه و بودجه منابع در نظر گرفتیم به طوری که رشد بودجه‌ای در این حوزه 32 درصد نسبت به سالجاری خواهد بود.
شایقی در مورد افزایش بودجه بهسازی و توسعه راه‌های مواصلاتی استان اردبیل گفت: در این حوزه نیز با یک جهش 64 درصدی بودجه منابعی که در بخش راه سرمایه‌گذاری خواهد شد بیش از یک هزار و 230 میلیارد ریال خواهد بود.
وی عمده این پروژه‌ها را محور نمین – آستارا، اردبیل – سرچم، فیروزآباد – آق‌کند، رضوانشهر – خلخال، اردبیل – سراب، جلفا – اصلاندوز، اصلاندوز – پارس‌آباد، پارس‌آباد – بیله‌سوار، کوثر – خلخال و رضی – گرمی اعلام کرد و افزود: با تامین این منابع انتظار می‌رود بخشی از پروژه‌های بزرگراهی استان اجرایی و عملیاتی شود.  
دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش تعمیرات اساسی بیمارستان‌ها ما با رشد 87 درصدی بودجه در سال آینده روبرو هستیم به طوری که بیش از 11 هزار و 200 میلیون ریال منابع در این حوزه هزینه خواهد شد.
شایقی همچنین به پروژه عظیم راه آهن اردبیل اشاره و اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه برای راه آهن اردبیل 79 میلیارد تومان بودجه پیشنهاد کرده بود که این رقم را به 150 میلیارد تومان در بودجه 98 افزایش دادیم تا در کنار این رقم 250 میلیارد تومان نیز از طریق فاینانس بانک ملی تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع اعتبارات استان اردبیل به رغم تغییر نکردن منابع اعتبارات عمرانی در سطح کشور با یک رشد 42 درصدی به 942 میلیارد تومان افزایش یافته که این امر در سایه تلاش و پیگیری استاندار اردبیل، مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: طرح جامع اشتغالزایی روستایی در 20 منطقه محروم نیر، نمین و سرعین با توضیحات مشاور در جلسه شورای برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار گرفت تا براساس طرح آمایش این طرح‌ها زمینه اجرایی پیدا کند.
شایقی گفت: در قالب این طرح جامع در 11 روستای نمین، 5 روستای نیر و 4 روستای سرعین طرح‌های اشتغالزا با محوریت توانمندی‌های طبیعی و استعدادهای بالقوه‌ای منطقه مدنظر قرار گرفت تا با ایجاد فرصت‌های اشتغال از رشد منفی و مهاجرت روستاها جلوگیری شود.
وی همچنین به طرح ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در کشت و صنعت مغان اشاره و اظهار کرد: قرار شد براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی این شهرک توسط خریدار کشت و صنعت مغان اجرایی و عملیاتی شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.