به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز یکشبنه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خلخال افزود: طرح شکایت از سوی دانشکده علوم پزشکی و اداره محیط زیست این شهرستان علیه شهرداری و ادامه فعالیت محل فعلی دفن زباله ها به عنوان یک تهدید بهداشتی علیه سلامتی شهروندان در محلی مجاورت شهر از دلایل اصلی تلاش دادگستری بر اجرای طرح جدید پسماند این شهر است.
وی تایید محل جدید دفن زباله های شهر در منطقه شیخ جانلو در سال 1388 توسط اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل ، بلاتکلیفی 10 ساله آن ، تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح از سوی مرکز استان و بلاتکلیفی 2 ساله هزینه این اعتبار از سوی شهرداری را از جمله سایر دلایل اصرار دادگستری بر اجرای طرح پسماند جدید و انتقال زباله ها به محل سایت جدید برای رفع این معضل ریشه دار اجتماعی ذکر کرد.
او گفت: شهرداری خلخال باید نسبت به ارائه برنامه مدون زمان بندی خود جهت راه اندازی سایت جدید دفن زباله های شهر سریع اقدام کند.
او همچنین افزود: پیش از این شهردار با طرح شکایتی از سوی دستگاه های اجرایی مبنی بر کوتاهی برای توقف فعالیت محل فعلی دفن زباله ها و راه اندازی سایت جدید در دادگستری مورد محاکمه قرار گرفته و پرونده جدیدی نیز در این خصوص در حال رسیدگی در محاکم قضایی این شهرستان است.
وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل اجرای طرح های عمومی و دولتی از سوی هر یک از افراد به هر عنوان تمرد در مقابل قانون تلقی می شود، اظهار داشت: برای راه اندازی سایت جدید پسماند مسئولان دستگاه های اجرایی ، قضایی و انتظامی شهرداری را همراهی خواهند کرد.
او گفت: برای سهولت در راه اندازی سایت جدید محل دفن زباله ها در منطقه شیخ جانلو در سطح 192 هزار متر مربع از اراضی ملی واگذاری شده به شهرداری ، شورای تامین شهرستان مسائل امنیتی آن را مورد بررسی قرار داده و نیروی انتظامی شهرستان نیز ضمن همکاری لازم باید نسبت به مستند سازی و برخورد با عوامل اخلال گر و مانع در مقابل اجرای طرح اقدام کند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.