مسعود امامی یگانه روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا با بیان اینکه در تنظیف شهری همه شهرداری های استان مشکل دارند افزود: مطالعات زیست محیطی محل دفن شهرها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید جمع آوری زباله و دفن بهداشتی پسماند را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: اقدامات شهرداری ها در مدیریت پسماند شهری اعم از جمع آوری نخاله، تنظیف بموقع و مرتب شهرها و ورودی های شهر بویژه مکان های گردشگری ملاک عمل ارزیابی قرار خواهد گرفت .
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت:25 میلیار و 670 میلیون ریال اعتبار برای ساماندهی پسماند هفت شهر در دو سال گذشته به شهرد اری ها اختصاص یافته و در این زمینه مطالعات طرح جامع اردبیل انجام و در پارس آباد هم اعتبار لازم برای مطالعع طرح جامع تخصیص داده شده است.
امامی بابیان اینکه ساماندهی محل دفن پسماند موضوع جدی است افزود: فرمانداران با نظارت دستگاه های مرتبط از جمله محیط زیست ، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان های مربوطه ضروری است در این ارتباط اهتمام جدی داشته باشند .
او بیان کرد: شهرداری ها همچنین باید بطور مستمر گزارش ساماندهی محل دفن پسماندها را با شناسایی نقاط استاندارد و رعایت اصول فنی و بهداشتی ارائه دهند.
وی اظهار داشت: برای ساماندهی وضعیت جمع آوری زباله و مدیریت پسماند به ویژه در مناطق گردشگری استان کمیته ای متشکل از دستگاه های اجرایی ذی ربط و شهرداری ها تشکیل می شود.

** کمک بیش از چهار هزار میلیارد ریالی دولت به شهرداری ها
امامی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از سال 92 تا 97چهار هزار و 300 میلیار ریال اعتبار به شهرداری های استان اردبیل پرداخت کرده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 54 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از جمله خودرو آتش نشانی ، حمل زباله ، حمل متوفی، کمپرسی، لودر و گریدر در اختیار شهراری ها قرار گرفته است.
او گفت: در سال 96 چهار مرحله قیر رایگان با 9هزار میلیارد ریال و امسال هم 47 میلیارد ریال قیر در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است.

** طرح های گردشگری اولویت شهرداری های استان اردبیل شد
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: طرح های گردشگری و خدمات شهری در اولویت شهرداری های استان بوده و در سالجاری شهرداران موظف به اجرای این طرح ها براساس برنامه مشخص هستند.
امامی یگانه افزود: شهرهای استان نیازمند رونق و توسعه طرح های گردشگری بوده و ضروری است شهرداری ها در زیبا سازی شهری اهتمام جدی داشته باشند .
وی پایبندی به وظایف، قوانین و تعامل شوراها و شهرداران را از جمله عامل موفقیت در توسعه شهرها و پیشرفت برنامه ها دانست و اظهارداشت: مدیریت امور شهری استانداری با همکاری فرمانداری ها اقدامات شهرداری ها را در حوزه های مختلف رصد می کند .
امامی یگانه با بیان اینکه طرح های شاخص شهرداری های استان در سال جاری باید مستمر پیگیری شود افزود: شوراهای شهر از همکاری و تعامل مطلوبی با شهرداران برخوردارند و باید از این فرصت به نحو شایسته برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و اجرای برنامه های پیش بینی شده استفاده کرد.

** 49شاخص عملیاتی برای شهرداریها تدوین شد
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: 49 شاخص برنامه ای و عملیاتی تدوین شده و شهرداریها برنامه های کاری خود را در این جهت برنامه ریزی و اجرا می کنند .
امامی یگانه افزود: افزایش سرانه فضای سبز، ساماندهی تنظیف شهری ، فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا ، ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و توسعه سیما ، منظر و مبلمان شهری ، مدیریت مشاغل مزاحم ، جلوگیری از ایجاد سد معبر و مناسب سازی محیط شهری از جمله شاخص های پیش بینی شده برای شهرداریها در بخش خدمات شهری است .
وی گفت: در اجرای پروژه های عمرانی نیز رعایت اصول فنی در ساخت و سازها ، استفاده از پیمانکاران ذیصلاح ، نگهداری مناسب معابر شهری ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی و غیر مجاز ، اجرای احکام صادره ماده 100 باید در برنامه های شهرداریها بطور مستمر پیگیری گردد.
مدیر کل دفترامور شهری و شوراهای استانداری در ادامه با بیان اینکه شهرداریها باید برای ایجاد درآمد پایدار برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تعریف نمایند گفت : کمیسیون های سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذار و اعمال سیاست های تشویقی برای سرمایه گذاران باید بطور مرتب تشکیل گردد.
وی افزود: صرف اتکای شهرداریها به اعتبارات کمکی دولت پذیرفتنی نیست و باید با توجه به ظرفیت های اختصاصی هر شهر شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها نسبت به ایجاد در آمد تلاش نمایند.

** پرداخت تسهیلات کم بهره به شهرداری ها
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل همچنین گفت: دولت تسهیلات کم بهره به شهرداری ها پرداخت می کند .
امامی یگانه افزود: شهرداری هشتجین،خلخال،مشگین شهر و قصابه برای دریافت تسهیلات به میزان 69 میلیارد ریال به سازمان شهرداری ها معرفی شده اند ضمن اینکه در سال های گذشته هم 57 میلیارد ریال به شهرداری های اردبیل ،انگوت، هیر و بیله سوار پرداخت شده است.

** 99 طرح شهرداری ها به بهره برداری می رسد
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت:در هفته دولت 99 پطرح در بخش عمران و خدمات شهری با اعتبار یک هزار و 600 میلیارد ریال توسط شهرداریها افتتاح و به بهره برداری می رسد.
امامی یگانه افزود: اجرای آسفالت و بازگشایی معابر شهری، جدول گذاری و پیاده رو سازی ، تعریض معابر ، احداث و تکمیل پارک ، اصلاح هندسی میادین، احداث و بهسازی فضای سبز از جمله پروژه های قابل افتتاح شهرداریها در هفته دولت سالجاری است.
استان اردبیل دارای 29 شهر است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.