به گزارش ایرنا ، ابراهیم کرامت روز شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: در این طرح پراکندگی متوازن نانوایی های سهمیه و آزاد پز بر اساس پراکندگی جمعیت شهری و نیاز مناطق به انواع نان در 6 ناحیه مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهار داشت: پیش از این تمرکز چند نانوایی در یک منطقه از شهر و یا پخت یک نوع نان در چند نانوایی مستقر در یک ناحیه شهری مشکلاتی را برای خریداران داشت که با اجرای ابتکاری طرح ، این مشکل برطرف شد.
وی به راه اندازی یک واحد نانوایی سنگکی جدید در خلخال اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد نانوایان سنگک پز در کنار رقابت سالم برای پخت نان مرغوب از انحصار طلبی ، افزایش خودسرانه قیمت نان و توقف فعالیت نانوایی ها در روزهای تعطیل جلوگیری می شود.
وی اظهارداشت: نرم افزار نان و نانوا برای دسترسی آسان مردم به نانوایان فعال در خلخال ایجاد شده و در آن اطلاعات مربوط به برنامه و ساعات پخت و محل نانوایی ها در اختیار استفاده کنندگان از این نرم افزار تلفن همراه قرار می گیرد.
معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه از صدور مجوز راه اندازی یک واحد نانوایی در منطقه نمونه گردشگری ازناو این شهرستان خبر داد و گفت: این کار با هدف تامین نان مورد نیاز گردشگران انجام شد.
رضوان صادقی با تاکید بر لزوم تشویق نانوایان کارآمد و برخورد با نانوایان ضعیف و ناتوان در پخت نان مرغوب افزود: در این راستان 108 عدل از آرد سهمیه ماهانه نانوایان ضعیف کسر و به سهمیه نانوایی های پرمشتری اضافه شد.
160 نانوایی در شهرستان خلخال 86 هزار نفری خلخال فعال است ، جمعیت این شهرستان با هفت کیلوگرم سرانه آرد ماهانه کمترین سرانه مصرف را در بین شهرستان های استان اردبیل به خود اختصاص داده اند.
80 واحد نانوایی که 50 درصد از مجموع نانوایی های این شهرستان را شامل می شود، در شهر خلخال فعالیت دارند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.