مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) اذعان دارند که توجه دولت از نظر تامین بودجه ، افزایش مستمری ها در کنار تخصیص تسهیلات اشتغال زا به مددجویان این کمیته در حد بسیار مطلوب و کم نظیر بوده و این امر باعث شده تا این نهاد حمایتی در یک ماه گذشته هزاران نفر را تنها در استان اردبیل زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.
همچنین با اختصاص مبلغ قابل توجهی تسهیلات مالی در قالب طرح های اشتغالزا دهها نفر از مددجویان کمیته امداد در این استان صاحب شغل شده و این روند همچنان سیر صعودی دارد. که این روند باعث رضایت و قدردانی قشر نیازمند جامعه شده است .
حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا جزییات طرح های اشتغالزا و حمایتی این نهاد را تشریح کرده است:

**** 1757 مددجوی کمیته امداد صاحب شغل شدند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل با بیان اینکه توانمند سازی مدد جویان و خانوارهای تحت پوشش یکی از الویت های این کمیته است، گفت: یک هزار و 757 مددجوی تحت پوشش این نهاد دراستان امسال با ارائه تسهیلات اشتغال زا صاحب شغل شده اند.
دشتی افزود: در این راستا در 9 ماهه امسال از محل تبصره 16 و اشتغال پایدار روستائیان 287 میلیارد ریال تسهیلات به مدد جویان استان پرداخت شده است.
و با بیان اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد از محل طرح اشتغال پایدار 2 هزار نفر می باشد اظهار کرد: هم اکنون 400 میلیارد ریال پرونده تکمیل شده مددجویان در بانک های عامل استان در مراحل پرداخت تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار و واحهای کوچک تولیدی است. وجود دارد که به علت نداشتن ضامن در انتظار دریافت تسهیلات هستند.
وی با بیان اینکه بانک های عامل راغب به ارائه تسهیلات لازم به مدد جویان هستند، اضافه کرد: این کار به خاطر خوش حسابی مددجویان در باز پرداخت اقساط تسهیلات است اما مشکل اصلی برای مددجویان در این زمینه تامین ضامن برای بانک ها است.
وی ادامه داد: از خیرین انتظار می رود در ضامن شدن به مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال زا نهایت همکاری را داشته باشند چرا که یکی از نیازهای امروز مددجویان تحت پوشش در استان پیدا کردن ضامن است.
دشتی با تقدیر از حمایت های دولت گفت: برای اشتغال و توانمند سازی مدجویان در استان طرح های متنوع خوبی در دست اجرا است.

*** بیمه کارفرمایان مددجویان پرداخت می شود
دشتی با اشاره به طرح های تشویقی متنوع در زمینه اشتغال مددجویان این کمیته گفت: هر کارآفرین و تولید کننده ای که مددجویان این نهاد را به کار گیرد 100 درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال توسط کمیته امداد پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: همچنین اگر موسسه کاریابی فرصت شغلی برای مدد جویی فراهم کند بسته های مشوقی به آن تعلق گرفته ضمن اینکه برای کارفرما نیز تامین حق بیمه از سوی کمیته امداد درنظر گرفته شده است.
او بیان کرد: سرمایه در گردش کارگاهها و واحدهای تولیدی کوچک مشکل دار و تعطیل شده در مناطق شهری و روستایی نیز در صورت بکارگیری مددجویان تا سقف پنج نفر از سوی کمیته امداد تامین می شود.
به گفته وی ، به این کارگاه ها به ازای بکارگیری یک مددجو در مناطق شهری 200 میلیون ریال و در مناطق روستایی 500 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش با سود چهار درصد پرداخت می شود.
دشتی با بیان اینکه کار آفرینان دارای طرح و ایده جدید در صورت بکارگیری مددجویان حمایت ویژه می شوند، ادامه داد: کمیته امداد با امضای تفاهمنامه ای با کارآفرین متعهد می شود نیروی انسانی لازم و آموزش دیده، ابزار کار و محل مورد نیاز را برای کار آفرین تامین کند.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل گفت: طرح دیگری که در آینده نزدیک برای اشتغال و توانمند سازی مددجویان در استان اجرا خواهد شد در حوزه تولید فرش بوده و تنوع زیادی دارد.
دشتی افزود: بر اساس این طرح کمیته امداد متعهد به پرداخت حق مدیریت یا تامین مواد اولیه فرش به شرکت ها و کارآفرینان این حوزه می شود و حتی نظارت بر تولید و بازاریابی و فروش محصول تولیدی به آنها واگذرا می شود.
وی اظهار داشت: در سایر حوزه ها از جمله دامداری و کشاورزی نیز طرح هایی در دست مطالعه است که پس از بررسی های لازم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

**** افزایش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) با پوشش مددجویان جدید
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور گفت: در این فضای جدید بخشی از جامعه دچار مشکل شده و دولت و نظام با درک این مهم بر پوشش حمایتی از این اقشار
تاکید دارد.
وی با بیان اینکه تا چند ماه گذشته 26 هزارو 500 خانوار با جمعیت 44 هزارو 944 نفر مددجو در استان اردبیل تحت پوشش دائمی کمیته امداد بودند ، گفت: به تازگی 11 هزار خانوار جدید در استان به این تعداد اضافه شده اند و تا اطلاع ثانوی به آنها ماهانه مستمری پرداخت می شود.
او گفت: این کمیته امادگی دارد تا خانوارها و نیازمندان جامعه را تحت حمایت خود بگیرد و محدودیتی در این زمینه ندارد.

*** کمک 245 میلیارد ریالی خیرین به کمیته امداد
دشتی همچنین از کمک 245 میلیاردی خیران و نیکوکاران به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در 9 ماه امسال در استان اردبیل خبر داد و گفت: پارسال این رقم 184 میلیارد ریال بود که امسال کمک های مردمی به کمیته امداد 33 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: امسال از این مقدار کمک های مردمی 60 درصد به صورت نقدی و مابقی نیز به صورت غیر نقدی بوده است.
وی از فعالیت 58 موسسه خیریه در استان خبر داد و خواستار نظارت بیش از پیش دستگاههای متولی و صادر کننده مجوز به عملکرد این موسسات شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.