استاندار اردبیل گفت: با گذشت 9 ماه از سال جذب 100 درصدی تسهیلات حوزه اشتغال فراگیر و روستایی به همت بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامی امیدبخش و تحسین‌برانگیز است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر جذب 100 درصدی تسهیلات اشتغالزا با همت و همکاری بانک‌های عامل 200 میلیارد تومان نیز از طریق منابع ملی جذب استان خواهد شد که امیدواریم تا پایان امسال بخش عمده‌ای از این منابع جذب شود. 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سهمیه سالانه اشتغال فراگیر، روستایی و رونق تولید خود بانک‌ها از منابع خود تسهیلاتی را برای متقاضیان و کارآفرینان پرداخت کردند که این عملکرد باید به صورت هنرمندانه و شفاف از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد. 
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل بیان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اطلاع‌رسانی نکنند عده‌ای در فضای مجازی با اعداد و ارقام نادرست نسبت به ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه در بخش اشتغال تلاش می‌کنند که برای جلوگیری از این انحراف افکار عمومی ضرورت دارد در تعامل با رسانه‌ها به صورت دقیق و ریز پرداختی بانک‌ها و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی تبیین شود. 
بهنامجو افزود: اکثر بانک‌های عامل دو تا سه برابر سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات داشتند و ما بارها از مدیران بانکی و اجرایی خواسته‌ایم تا بدون اینکه منتظر برگزاری جلسه‌ای باشند خودشان پیگیر مسایل و موضوعات بوده و هر ماه روند پرداخت تسهیلات خود را افزایش دهند. 
وی در مورد ارائه گزارش چهار بانک عامل و شرایط خاص بانک تجارت در پرداخت کم تسهیلات تصریح کرد: مدیران استانی و کشوری این بانک باید پاسخگوی موانع و مشکلات و رقم کم پرداختی خود در 9 ماهه امسال باشند که ما نیز از طریق استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را ظرف چند روز آینده پیگیری خواهیم کرد تا علل و عوامل جذب کم تسهیلات بانک تجارت و پرداختی‌های آنها معلوم شود. 
استاندار اردبیل گفت: این ارقام کم پرداخت تسهیلات تمام فعالیت‌های انجام شده و اقدامات را مخدوش و آنها را زیر سوال می‌برد و بهتر است فارغ از جلساتی که برگزار می‌کنیم بانک تجارت به سرعت عقب‌افتادگی خود را در پرداخت تسهیلات جبران کند. 
بهنامجو با قدردانی از مدیران عامل بانک‌های رفاه، ملی و کشاورزی در پرداخت بیش از 80 درصدی تسهیلات سالجاری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران عمده پروژه‌های گردشگری و صنعتی با رفع موانع و مشکلات خود اعم از تامین زمین و صدور مجوزها به بانک‌ها مراجعه کرده و امیدواریم پست بانک و بانک کشاورزی با کمترین موانع سعی کنند تا این سرمایه‌گذاران را امیدوار به استفاده از این تسهیلات کنند.
در این جلسه مدیران بانک‌های عامل گزارشی از روند پرداخت تسهیلات را در 9 ماهه امسال ارائه کردند که مقرر شد موانع و مشکلات دو بانک تجارت و ملت در پرداخت تسهیلات در سه ماه پایانی سال از طریق مسئولان کشوری پیگیری شده و این موانع برطرف شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.