رئیس پلیس‌راه استان اردبیل از افزایش ۴۳ درصدی تلفات جاده‌ای در استان خبر داد و گفت:  عدم توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمن‌سازی جاده‌ها منجر به افزایش  متوفیان جاده‌ای در اردبیل شده است.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل،  سید حجت فتاحی  در نشست با خبرنگاران از افزایش ۴۳ درصدی تلفات جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای در محورهای استان در مقایسه با سال گذشته بودیم.
وی افزود: در مدت مشابه در سال گذشته 106 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌ بودند که این تعداد  در سال جاری به 152 نفر رسیده که این امر نشان از افزایش 43 درصدی تصادفات در استان را نشان می دهد.
رئیس پلیس‌راه استان اردبیل ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸ درصد افرادی که در وقوع تصادف دچار حادثه شدند بومی بوده و مابقی نیز افراد غیربومی هستند.

به گفته فتاحی 59 درصد متوفیان حوادث رانندگی بر سر صحنه تصادف فوت می‌کنند در حالی که بررسی آمار ۹ ماه اخیر از فوت ۳۵ درصدی جنس مونث و ۶۵ درصدی جنس مذکر در زمان وقوع حوادث خبر می‌دهد.
 رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه  انحراف به چپ و عبور از خط وسط جاده توسط وسایل نقلیه علت وقوع بیشتر تصادفات و حوادث جرحی و فوتی در استان بوده است، گفت: ۹۸ درصد راه‌های ارتباطی استان اردبیل به صورت دو طرفه بوده و این موضوع وقوع تصادفات رخ به رخ را افزایش می‌دهد.
وی در ادامه با افزایش به افزایش ترددهای جاده‌‌ای در استان گفت: در ۹ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۶۸ میلیون و ۹۷۲ هزار تردد در استان اردبیل ثبت شده است در حالی که این آمار در مدت زمان مشابه سال جاری به ۷۷ میلیون و ۸۶۹ هزار تردد رسیده است.  
 
رئیس پلیس راه اردبیل افزود: میانگین برخورداری از بزرگراه در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۹ کیلومتر بوده که این میزان در اردبیل تنها ۹ کیلومتر است.

فتاحی تصریح کرد: ایمنی جاده، ایمنی وسایل نقلیه، ترویج فرهنگ رانندگی صحیح، انتقال به موقع مصدومان به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات کیفی در مراکز درمانی از جمله عوامل زمینه‌ساز کاهش وقوع تصادفات جاده‌ای و نیز آمار فوتی‌ها در این تصادفات است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.