جهاددانشگاهی با نیازسنجی‌ و تهیه زیرساخت‌های لازم در ارتباط با آموزش، پژوهش، کارآفرینی و فرهنگی به دنبال رفع نیاز‌ها و ایجاد زمینه‌های پیشرفت و توسعه در کشور است.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مدیر اجرایی معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد : جهاددانشگاهی با هدف دستیابی به نوآوری‌های علمی و پژوهشی به صورت منسجم و با برنامه‌ریزی عملیاتی فعالیت می‌کند.
 
جواد فرخی هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای معرفی آخرین یافته‌های علمی وتحقیقاتی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های متنوع در این هفته، جدای از آگاهی از دستاوردهای نو پژوهشگران و محققان می‌تواند به شناسایی اولویت و خلاء‌های موجود این بخش منجر شود.
 
وی از انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل با سایر دستگاه های اجرایی در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: این نهاد با توجه به اهداف و سبقه که در انجام مناسب و بهینه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دارد، مورد اعتماد مسئولین بوده و آماده همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات پیشروی استان است.
 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به برگزاری 17 عنوان همایش، گردهمایی و سمینار در سال گذشته و سالجاری توسط این نهاد در سطح استان خاطرنشان کرد: در اوایل امسال اولین سمینار معرفی استاندارد ملی هفت سین آراستگی در اردبیل به همت جهاددانشگاهی و با همکاری اداره کل استاندارد استان، برگزار و اولین دفتر دبیرخانه استانی آن نیز در این نهاد راه‌ اندازی شد.
 
فرخی اظهار کرد: این نهاد انقلابی در حال حاضر در زمینه بهداشت باروری، کشاورزی، گردشگری سلامت، گیاهان دارویی و مطالعات شهری فعالیت می‌کند و تاکنون توانسته است گام‌های مثبتی در جهت پیشرفت استان بردارد.
 
وی یادآورشد: با هدف ایجاد عدالت در توزیع آب‌های زیرزمینی، ارائه راهبردهای متنوع سازی خدمات در جذب گردشگر و مکان‌یابی پروژ‌های جدید، طرح ساماندهی و تدوین دستورالعمل مدیریت و بهره برداری از آب‌های گرم و معدنی سرعین در جهاددانشگاهی استان اردبیل در حال اجراست.
 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل به انجام طرح مطالعات ممیزی (HSEE) واحد‌های صنعتی شهرک صنعتی اردبیل توسط این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: تهیه شناسنامه استاندارد بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و محصول و همچنین شناسایی کانون‌های خطر و جلوگیری از خسارات، از اهداف این طرح مطالعاتی است.
فرخی به انتشار 5 عنوان مقاله و یک عنوان کتاب علمی توسط جهاددانشگاهی استان اردبیل در سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: تدوین سند فندق‌های بومی استان، طرح تدوین ایجاد خط تولید نشاسته پلیمری و بررسی گونه‌های اندومیک و بومی استان از جمله سایر فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشی این نهاد برای توسعه استان است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.