بهرام سعادتی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی خط انتقال230 کیلو ولتی جدید این شهرستان به طول 10 کیلومتر با هدف اتصال پست 230 کیلو ولتی خلخال به خط شهر پره سر در استان گیلان از سال 96 آغاز شده که تا یک ماه آینده نصب دکل ها تکمیل و این خط آماده برای سیم کشی خواهد شد.
وی گفت: برای اتصال پست 230 کیلو ولتی جدید این منطقه به خطوط انتقال برق استان گیلان و تامین برق پایدار شهرستان 29 دستگاه دکل انتقال خطوط برق در مسیر پروژه نصب و راه اندازی شده و بیش از 100 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و آغاز بارش های برف در منطقه با وجود تکمیل کار نصب دکل های انتقال نرو کار سیک کشی خطا انتقال برق به پست 230 کیلو ولتی خلخال از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.
او با بیان اینکه برای نصب و راه اندازی تجهیزات پست 230 کیلو ولتی جدید این شهرستان 300میلیارد ریال هزینه شده و هم اکنون این پست آماده بهره برداری و اتصال به شبکه سراسری نیروی برق کشور است، گفت: با تکمیل کار سیم کشی خط انتقال و آغاز بکار پست جدید برق مورد نیاز آمپراژ بالای واحدهای صنعتی جدید در حل احداث این منطقه تامین خواهد شد.
او همچنین با اشاره به اینکه شهرستان خلخال هم اکنون از یک پست 63 کیلو ولتی با 2 خط انتقال دکلی از اردبیل و تیرهای بتنی از شهرستان میانه با ضریب پایداری پایین برای تامین برق مورد نیاز منطقه بهره می برد، گفت: با بهره برداری از پست جدید 230 کیلو ولتی ضریب پایداری برق شهرستان به 99 درصد افزایش می یابد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.