فرماندار نمین گفت: انعقاد تفاهمنامه همکاری با تشکل‌های مردمی و ادارات دولتی در جهت ارتقای سرانه مطالعه موثر و ضروری به نظر می رسد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، عاطف ناصری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین با بیان اینکه کتابخوانی را باید در بین توده‌های مردم گسترش داد، افزود: استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، نهاد‌های مختلف اداری و موسسات خصوصی در جهت معرفی کتاب باید مورد توجه قرار گیرد. 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین پرداخت نیم درصد حق السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداریها را ضروری دانست و گفت: هرگونه هزینه کرد در این مورد سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.   فرماندار نمین گفت: کتابخوانی باید از همین جلسات شروع شود و در نقاط مختلف اشاعه پیدا کند لذا لازم است در هرجلسه انجمن تعدای کتاب توسط اعضای انجمن معرفی شود تا باب کتاب خوانی در سایر جلسات اداری و محافل خصوصی تسری پیدا کند. 
ناصری با اشاره به ظرفیتهای موجود در ادارات و تشکل های مردم نهاد خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید یا ورود به این محافل نسبت به معرفی کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام کنند. 
در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به مشارکت مدارس در برنامه‌های کتابخوانی گفت: اختصاص قسمتی از تکالیف درسی دانش آموزان برای مطالعات غیر درسی موجب افزایش اطلاعات عمومی دانش آموزان خواهد شد. 
وی کم توجهی به حضور در کتابخانه ها و تماس فیزیکی با کتاب را موجب خسران بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: مطالعه کتاب‌های مناسب در شکل گیری مطلوب شخصیت افراد نقش اثر گذاری دارد و تربیت انسانهای فرهیخته و توانمند در سایه افزایش مطالعه کتاب میسر خواهد شد.      
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.