ابوطالب نصیری پروچ روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: برای راه اندازی این کارگاه بیش از 700 میلیون ریال هزینه شده است و مجهز به دستگاهای مورد نیاز فرآوری بادام زمینی از قبیل پوست کن، سرند و برشته سازی بوده وبا راه اندازی آن برای 12 نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه محصول بادام زمینی ازسال 92 در روستای برندق از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال در بین کشاورزان این منطقه رایج و کشت می شود بیان کرد: این کار سبب اشتغال زاییِ مستقیم برای حدود 400 نفر و غیر مستقیم برای 700 نفر از مردم بومی منطقه شده است.
نصیری اظهار داشت: امسال 120 هکتار از مزارع کشاورزی دهستان برندق به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و با توجه به عملکرد میانگین پنج تا هفت تن پیله تر بادام زمینی در هر هکتار، پیش بینی می شود 840 تن بادام زمینی از اراضی کشاورزی زیر کشت برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.
وی گفت: کشت بادام زمینی در اراضی کشاورزی منطقه گرمسیری بخش خورش رستم از پنج سال پیش در این منطقه آغاز و با حمایت های ویژه میزان سطح زیر کشت آن در سه سال گذشته به سه برابر میزان قبلی افزایش یافته است.
او اضافه کرد: در سال زراعی جاری کشت بادام زمینی به عنوان کشت جایگزین محصول برنج در قالب برنامه های اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه مابع آبی در مناطق نیمه گرمسیری این شهرستان بویژه روستای برندق مورد استقال کشاورزان قرار گرفته است.
وی افزود: بدلیل استفاده نکردن کشاورزان از انواع کودهای شیمیایی برای تولید محصول بادام زمینی تولید شده کاملا ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی است.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.