بهبود علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گلخانه در مساحت 23 هکتار مربع با اهداف تولید محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال برای ده ها نفر در بخش کشاورزی راه اندازی شده و در اختیار تولید کنندگان محصولات گلخانه ای قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه شهرک گلخانه ای خلخال در انتظار تخصیص 12 لیتر آب در ثانیه از سوی اداره امور آب این شهرستان و شرکت آب منطقه ای است، گفت: به محض تخصیص آب مورد نیاز ، زیرساخت های لازم از جمله برق ، گاز ، راه ارتباطی و زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی گلخانه ای در این محل با اعتبارات دولتی ایجاد خواهد شد.
او همچنین به توسعه فعالیت های تولیدات کشاورزی گلخانه ای در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: حمایت های ویژه دولت از سرمایه گذاران طرح های روستایی همراه با ارائه تسهیلات بانکی به مجریان طرح های اشتغال زای روستایی با چهار تا 6 درصد نرخ سود بانکی موجب شده تا مجریان این طرح ها در کنار برخورداری از تسهیلات بانکی ارزان قیمت از خدمات رایگان مدیریت جهاد کشاورزی نیز در زمان اجرای طرح بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: پنج واحد گلخانه تولید و پرورش گل رز هلندی با وسعت بیش از 14 هزار متر مربع در مناطق مختلف این شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین گفت: با اجرای طرح های تولید گل رز هلندی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی، این منطقه تبدیل به قطب اول تولید این گل در استان اردبیل شده است.
علیزاده افزود: ششمین طرح گلخانه ای تولید گل رز هلندی نیز با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی و در 2 هزار متر مساحت و پیش بینی تولید 17 هزار بوته گل در هر دوره راه اندازی و سطح گلخانه های تولید این گل به 16 هزار متر مربع و تولید گل رز هلندی نیز به بیش از 100 هزار بوته در هر دوره افزایش خواهد یافت.
به گفته او ، بزرگترین گلخانه تولید گل رز هلندی استان اردبیل در بخش مرکزی و چند گلخانه دیگر تولید محصولات صیفی در بخش خورش رستم این شهرستان راه اندازی شده و تولید محصولات آنها مناسب و رضایت سرمایه گذاران بخش خصوصی این واحدها را همراه داشته است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.