به گزارش ایرنا ،در این همایش روحانیون شیعه و سنی شهرهای خلخال، نمین ،عنبران،کوثر ، هشجین و نیز فضلای حوزه های علمیه قم و تهران حضور داشتند.
حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیر کل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش گفت: انقلاب اسلامی ایران برمبنای اسلام ناب محمدی شکل گرفته و اختلاف مذاهب در آن جایی ندارد.
وی افزود: باوجود تکثراندیشه و مذاهب در دنیای اسلام حرکت مسلمانان در محور حرکت رسول خدا و تقویت و حفظ جایگاه اسلام در مقابل استکبار جهانی است.
او اظهار داشت:با توجه به گسترش فعالیت های رسانه ای دشمنان اسلام برای ایجاد رخنه در صفوف مسلمانان و ایجاد اختلاف بین مذاهب، برگزاری چنین همایش هایی می تواند منجر به تقویت وحدت،همدلی ،انسجام و آگاهی از توطئه های دشمن شود.
حاتمین بیان کرد: برغم تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان ایتحاد و همدلی شیعه و سنی این فرصت را از دشمن خواهد گرفت.
وی گفت: هدف از شکل گیری انقلاب اسلامی در دو محور براندازی نظام سلطه در بعد داخلی و بیداری اسلامی، حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده در اقصی نقاط جهان بود و دست یابی به این دو هدف مهم از افتخارات 40 سال عمر بابرکت انقلاب و نظام اسلامی ایران است.
او اضافه کرد: از نظر اسلام افراط گرایی محکوم بوده و شکل گیری گروه های تکفیری در جهان اسلام با حمایت های مالی،نظامی و همه جانبه دشمن و با هدف ایجاد اختلاف بین مسلمانان صورت می گیرد.
در این مراسم حجت الاسلام محمد رضا زنگنه مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) حوزه علمیه قم نیز در سخنانی گفت: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وفاق،همدلی، وحدت، انسجام برای مقابله با توطئه های دشمنان است.
وی بیان کرد: جهان امروز اسلام را با نام انقلاب و نظام اسلامی ایران می شناسد و مسلمانان کشورهایی همچون افغانستان ،عراق ،سوریه ،یمن و لبنان معتقدند که سرباز اسلام بوده و باید در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند.
به گفته وی، تشکیل یک حکومت واحد اسلامی در جهان اسلام آرزوی دیرینه بسیاری از علمای شیعه و سنی بوده و این آرزو با شکل گیری انقلاب اسلامی به واقعیت تبدیل شده است .
او اظهار داشت: با وجود گرایش های مذهبی مختلف، حرکت نظام اسلامی ایران به صورتی است که همه مذاهب و حتی مذاهب غیر اسلامی به سمت این انقلاب گرایش داشته اند .
در این همایش حجت الاسلام مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل،حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال،حجت الاسلام یاور مرادی امام جمعه اهل سنت عنبران سخنرانی کرده و بیانیه اجلاس با تاکید بر اتحاد و همدلی شییعه و سنی قرائت شد.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.