اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل افزود: برای رفع موانع فعالان بخش معدنی استان این آمادگی وجود دارد تا حمایت لازم از سرمایه گذرای در این بخش صورت بگیرد و مدیریت صنعت و معدن استان و فرماندارانی که در محدوده شهرستان آنها پهنه معدنی قرار دارد باید نهایت همکاری را با سرمایه گذاران داشته باشند.
وی بر لزوم تعیین تکلیف همه پهنه‌های استان در برنامه زمانبدی مشخص تاکید کرد وگفت: برای رفع موانع پهنه معدنی خلخال نماینده ای از سازمان محیط زیست به همراه ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و خالقی نماینده خلخال به این منطقه سفر کرده و از نزدیک موانع موجود بررسی می شود.
اودرباره اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: مصوبات این ستاد قابل اجرا بوده و ضرروی است مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها نهایت همکاری را با سرمایه گذاران داشته باشند در غیر این صورت دستگاه قضایی ورود پیدا کرده و برخورد قانونی را انجام خواهد داد .
استاندار اردبیل بیان کرد: نباید پرونده از ستاد تسهیل به مراجع قضایی ارجاع شود چرا که این کار باعث زیر سوال رفتن عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک ها می شود .
بهنامجو ادامه داد : مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها برای خود پرونده سازی نکنند و با عمل به مصوبات ستاد تسهیل، سرمایه گذاری در این استان را سرعت بخشند .
از 20 پهنه معدنی شناخته شده کشور سه پهنه در استان اردبیل قرار دارد که توسط سه شرکت سرمایه گذاری غیر دولتی از سال 93 عملیات اکتشاف آنها آغاز شده است.
شرکت ایمیدرو سرمایه گذار پهنه قزل اوزن به وسعت 2000 کیلومتر مربع و شرکت میدکو سرمایه گذار پهنه قره سو- سبلان به وسعت 1969 کیلومتر مربع هستند.
پهنه معدنی باغروداغ هم با سرمایه گذاری شرکت صنایع و معادن کوثر به وسعت 783 کیلومتر مربع در استان اردبیل فعال است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.