به گزارش ایرنا ، علیرضا اورنگی روز پنجشنبه در جلسه رفع تداخل اراضی استان اردبیل افزود: این اراضی مورد اختلاف بهره برداران با منابع طبیعی بود که رفع تداخل شده و با ادامه روند قانونی سند زراعی برای آن دسته از کشاورزانی که ذینفع واقعی هستند، صادر خواهد شد.
وی یکی از اقدامات موثر در راستای رفع تداخل از اراضی ملی را صدور سند مالکیت رسمی برای زمین های کشاورزان دینفع دانست و اظهار داشت: اردبیل نیز مانند بسیاری از استان های کشور با مشکل تداخل اراضی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی مواجه است که این امر نشانگر قوانین ضعیفی بوده که در سال های گذشته بهره برداران با آن روبرو بوده اند.
او گفت: با تصویب قانون رفع موانع تولید تمهیداتی اندیشیده شده تا کشاورزان به مراجع قانونی مراجعه نکنند و مدیریت امور اراضی استان مشکلات آنها را پیگیری نماید.
اورنگی همچنین افزود: نقشه رفع تداخل اراضی کشاورزی با ملی در سامانه های ثبت لحاظ شده و با استناد به این نقشه های فنی و دقیق هیچ کس نمی تواند منابع طبیعی را تغییر کاربری دهد و به مالکیت خود در آورد.
رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: همزمان با تهیه نقشه کاداستر نقشه رفع تداخل اراضی نیز در سامانه ها به ثبت رسیده و معیارهای سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در آن به خوبی رعایت شده تا سازمان ثبت اسناد با مشخص بودن حدود اربعه بدون هیچ گونه مشکلی سند زراعی را برای بهره بردار واقعی صادر نماید.
اورنگی گفت: بر اساس ارزیابی های کشوری که در سازمان مرکزی انجام می گیرد بیشتر فعالیت ها و اقدامات مدیریت امور اراضی استان اردبیل بویژه در بحث رفع تداخل و کاداستر با موفقیت شایسته ای انجام شده که می توان از آنها به عنوان نمونه و پایلوت به سطح کشور تعمیم داد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.