خلیل نیکشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد تولیدی در زیربخش های گلخانه ، دام و طیور و صنایع تبدیلی با حل مشکلات و پرداخت تسهیلات به چرخه تولید برگشته است.
وی اضافه کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی تاکنون هزار و 157 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت و هشت هزار طرح با سرمایه گذاری 9 هزار و 409 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.
نیکشاد بیان کرد: این سازمان با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال در زمینه بهبود تولیدات دامی ، بهبود تولیدات گیاهی ، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، آموزش و تحقیقات، شرکت های دانش بنیان و مشاغل خانگی سه هزار و 725 شغل ایجاد کرده است.
استان اردبیل با داشتن بالاترین کاربری اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان، رتبه اول را در بین استان های کشور دارا ست.
این استان به لحاظ داشتن تنوع اقلیمی خاص و منحصر بفرد و وجود بیش از 120 هزار بهره بردار 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و چهار درصد سهم تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.
سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان حدود 28 درصد است و 3/1 (یک سوم) جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
این استان در تولید 12 محصول استراتژیک نظیر دانه های روغنی، گندم، جو، سیب زمینی، بذور ذرت، سورگوم، چغندر قند و عسل رتبه یک تا هفت کشوری را به خود اختصاص داده است.
با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و تولید اقتصادی، پروژه های آبیاری نوین، توسعه کشت متراکم گلخانه ای، کشاورزی حفاظتی، اصلاح الگوی کشت، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه واحدهای بزرگ صنعتی صادرات محور و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از مهم ترین اولویت های اجرایی بخش کشاورزی استان می باشد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.