معاون نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عموم مردم به ویژه بانوان از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق دستفروشی‌ها و افرادی که بساط پهن می‌کنند به جد پرهیز کنند.
آقاجانی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: استفاده از مواد آرایشی و بهداشیت تقلبی و غیرمجاز عوارض متعددی از جمله حساسیت‌های پوستی و چشمی و سیستم کلیه و کبد را به همراه دارد که باید مصرف کنندگان در این زمینه مراقبت کنند تا دچار این عوارض نشوند.
وی خاطرنشان کرد: تمام مواد دارویی، بهداشتی و آرایشی از نشان پروانه ساخت و برچسب اصالت و سلامت برخوردار هستند که روی آنها کد 16 رقمی به ثبت رسیده است.
معاون نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: مصرف کنندگان این کالا باید برای اطمینان از اصالت و سلامت کالا این کد 16 رقمی را به شماره 200088207 پیامک کنند تا از تقلبی بودن و یا اصالت کالا اطمینان داشته باشند.
آقاجانی گفت: به هیچ وجه عرضه کالاهای بهداشتی – درمانی اعم از دارو و مواد آرایشی و بهداشتی در بساط‌ها و دستفروشان قابل عرضه نیست و مردم در صورت مشاهده چنین اوضاعی باید گزارش خود را به معاونت غذا و دارو و اکیپ‌های آنها ارائه کنند.
وی بیان کرد: در این معاونت اکیپ‌های بازرسی و نظارت به صورت مستمر فعالیت می‌کنند و حتی در قالب اکیپ‌های مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات بر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه این مواد نظارت دارند.
معاون نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: مردم با نخریدن مواد آرایشی – بهداشتی تقلبی می‌توانند ما را در مبارزه با سودجویان در این حوزه کمک کنند که ضرورت دارد همه افراد جامعه نظارت کامل بر این فرآیندها داشته باشند.
آقاجانی ادامه داد: سامانه‌ای نیز در سایت وزارت بهداشت و درمان طراحی شده که همه افراد با نصب این نرم‌افزار در گوشی خود می‌توانند اصالت و یا تقلبی بودن مواد آرایشی و بهداشتی را رصد کرده و در جریان آن قرار گیرند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.