معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: شایسته است بانک‌های عامل در نحوه محاسبه سود و جرایم بیش از این سرمایه‌گذاران را آزار و اذیت نکنند بلکه بهتر است طبق ضوابط بانک مرکزی این کار به انجام برسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در پانزدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: اکثر سرمایه‌گذاران به نحوه محاسبه سود و جریم بانکی معترض هستند و مدعی می‌باشند که بانک‌ها براساس مقررات و ضوابط بانک مرکزی این محاسبه را انجام نمی‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان رسمی دادگستری نیز اختلاف فاحشی را در رقم اعلام شده براساس محاسبه کارشناسان و بانک‌ها مشاهده می‌کنیم که ضرورت دارد مشکلات و نارسائی‌ها در این زمینه برطرف شود.  
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ما در جلسه امروز سرمایه‌گذاری را دعوت کرده بودیم که آماده هرگونه همکاری با مسئولان امر بود اما گاه از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها کارشکنی‌ها و بهانه‌تراشی‌هایی را مشاهده کردیم که واقعا هر سرمایه‌گذاری را دلسرد می‌کند.
خدادادی بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم استان اردبیل را در میسر توسعه قرار دهیم باید در جلب نظر سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها در ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزا گام‌های اساسی برداریم تا با تکیه بر این ظرفیت شاهد برون‌رفت از مشکلات و نارسائی‌ها باشیم.
وی ادامه داد: ما در کمیته حمایت قضائی براساس مصوبات قانونی سعی می‌کنیم موانع را از پیش روی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مشروع برداریم تا براساس قوانین و مقررات و کمک به فعالان این عرصه زمینه رشد و بالندگی بیشتر در استان فراهم آید.  
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: تاکنون کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران در استان اردبیل 15 جلسه‌ را برگزار کرده‌اند که در این جلسات 71 مورد پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته که در جلسه امروز نیز پرونده 5 واحد تولیدی شامل شرکت تعاونی آرتادام مغان، نگین بتن، شرکت صنعتی پیستون یدک، آبدرمانی قیه‌سوئی و دفتر خدمات مسافرتی زیارتی مهرپرواز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.  
خدادادی اضافه کرد: هر چند همچنان در مسیر حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران مشکلات و نارسائی‌هایی وجود دارد اما تمام تلاش این کمیته بر این است تا با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی به ویژه راهداری، مالیات، آب منطقه‌ای، بهداشت، دامپزشکی و ... مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم.  
در این جلسه مشکل شرکت تعاونی آرتا دام مغان مطرح شد که جهاد کشاورزی، فرمانداری پارس‌آباد، دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حفاظت محیط زیست، برق منطقه‌ای و مرکز بهداشت محیط استان توضیحات خود را برای حل مشکل این کشتارگاه اعلام کردند و قرار شد در راستای تمدید پروانه بهره‌برداری میدان دام و مشکلات و نارسائی‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی انجام شود.
در این جلسه همچنین مقرر شد با کمک راهداری استان مشکل نگین بتن در مشگین‌شهر که نیاز به تمدید مجوز فعالیت به ویژه برای کارخانه آسفالت داشت برطرف شده و مشکل مالیاتی شرکت صنعتی پیستون یدک آرتا و معافیت مجتمع آبدرمانی قیه‌سوئی از پرداخت حق انشعاب در دوره قبل از بهره‌برداری واقعی مساعدت لازم انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.