تقی کهوریان روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای آذربایجان غربی افزود: بخش عمده اقامتگاه های بین راهی در استان به سرویس بهداشتی و جایگاه های عرضه سوخت محدود می شود و این امر جوابگوی سفرهای جاده ای نیست.
وی اضافه کرد: اقامتگاه های خدماتی و رفاهی شبانه برای جذب مسافر بسیار اثرگذار است و برای احداث این مراکز باید سرمایه گذاری های اساسی صورت گیرد.
وی بیان کرد: شهرهای مسافرپذیری نظیر ارومیه، خوی، ماکو و مهاباد نیاز بیشتری به این اقامتگاه ها دارند و در این شهرها باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تحقق این امر ضروری است و نباید تنها از دولت توقع سرمایه گذاری در این خصوص داشت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 17 مجتمع خدماتی و رفاهی در این استان در دست بهره برداری است که تنها 2 اقامتگاه خدماتی با ظرفیت 20 نفر در استان فعال است.
عبدالحسین علی اکبری از احداث محل اقامت رفاهی شبانه در جاده خوی - قطور خبر داد و افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا مجتمع های خدماتی با بخش های مختلف پارکینگ، سرویس بهداشتی، کارواش و اقامتگاه به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، نبود مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها موجب توقف خودروها به ویژه خودروهای سنگین در کنار جاده ها شده و در برخی موارد، سوانح رانندگی را موجب می شود.
بیش از 12 هزار کیلومتر جاده در آذربایجان غربی وجود دارد که از این میزان، حدود سه هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.