همزمان با هفته استاندارد و با حضور مسئولان کشوری و استانی 12 واحد تولیدی برتر مشمول استاندارد در استان اردبیل تجلیل شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که امروز صبح در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان اردبیل برگزار شد، از شرکت آرتاویل تایر، سیمان آرتای اردبیل، آرتاپلاست، پارت آب سبلان، تسنیم نوش، نوین سبک ساز سبلان، آذرساروج سبلان، محراب بهشت، طنین پیک سبلان، مشگین لبن، آرام پلیمر و لبنیات مغان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
در این مراسم که رئیس مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد نیز حضور داشت از 10 نفر از مدیران کنترل کیفیت و واحدهای نمونه همکار استانی و شرکت بازرسی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
در این مراسم مدیر کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 312 واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل با 697 محصول تولیدی تحت پوشش استاندارد هستند.
هاشم علایی خاطرنشان کرد: 44 درصد این واحدها مربوط به تولید مصالح ساختمانی، 29 درصد صنایع غذایی و کشاورزی و 27 درصد نیز سایر صنایع را شامل می‌شود.
وی گفت: ما 43 درصد تحقق برنامه را در سالجاری در صدور پروانه علامت استاندارد و 84 درصد تحقق برنامه را در حوزه بازدید فنی از واحدهای تولیدی شاهد بودیم.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: 56 درصد برنامه‌های ما در حوزه نمونه‌گیری و آزمایش به انجام رسیده و ما در بخش اندازه‌گیری و اوزان و مقیاس توانستیم 53 درصد برنامه‌های مصوب امسال را تاکنون عملیاتی کنیم.
علایی ادامه داد: در نیمه اول امسال 107 درصد عملکرد را در بازدیدها و نظارت از نازل‌های جایگاه‌ سوخت شاهد بودیم و در بخش آموزش و ترویج استاندارد و همچنین تدوین استانداردهای ملی 21 درصد تعهدات به انجام رسیده و تا پایان سال سعی داریم همه تعهدات را در این بخش به انجام برسانیم.
وی به برگزاری برنامه‌های آموزشی درون‌سازمانی و آموزش مدیران کنترل کیفیت و تلاش در واگذاری بسیاری از کارهای بخش اجرایی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر با 24 آزمایشگاه همکار فعالیت و ارتباط نزدیکی داریم به طوری که در تائید صلاحیت بخش صنایع غذایی و برق و الکترونیک نیز از توان 5 آزمایشگاه جدید استفاده می‌کنیم.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل به راه‌اندازی دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ما تاکنون در دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد دفتر استانداردسازی را راه‌اندازی کردیم و در این راستا سعی می‌کنیم از ظرفیت آزمایشگاه‌های مرکزی و توان علمی محققان و پژوهشگران در این عرصه استفاده می‌کنیم.
علایی تصریح کرد: علاوه بر دانشگاه‌ها ما در قالب تفاهمنامه مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد سعی می‌کنیم تا در بحث ترویج استاندارد و اهمیت این نشان ملی فعال عمل کنیم که بر همین اساس و در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی اداره کل استاندارد استان اردبیل در بین 52 دستگاه اجرایی این استان توانست رتبه چهارم را کسب کند.
وی اظهار کرد: در حوزه تخصصی ما با انجام 100 درصد برنامه‌های تعهدی خود موفق شدیم بالاتر از حد و انتظار ظاهر شویم به طوری که این اداره کل در سطح ملی نیز همواره در بخش‌های مختلف موفق عمل کرده و جزو استان‌های قابل تقدیر بوده است.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل برگزاری گردهمایی مدیران استاندارد شمالغرب کشور در اردبیل، نظارت و بازرسی دقیق و مستمر از واحدهای تولیدی، اجرای پویش ملی «کالای ایرانی می‌خرم»، تجلیل از همکاران موفق در بخش‌های مختلف و راه‌اندازی میز خدمت را از جلمه اقدامات انجام شده در نیمه اول امسال اعلام کرد.
در این مراسم مدیر عامل شرکت پاک آب سبلان اردبیل به عنوان واحد نمونه استاندارد به شاخص امنیت غذایی و توجه به مولفه‌های مهم در این زمینهاز جمله کیفیت موادغذایی، دسترسی به موادغذایی و توان مالی را در تامین موادغذایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعا یکی از عناصر ارتقای کیفیت تولید محصولات متنوع رعایت استانداردها و ضوابط ملی و بین‌المللی است که به یقین به مانند بسیاری از کشورها در ایران نیز نشان استاندارد در حقیقت نمادی از توجه به کیفیت تولید است.
سیدناصر رئیسی به فعالیت 13 ساله کارخانه واتا اشاره کرد و گفت: ما افتخار می‌کنیم که در این 13 سال کیفیت تولید را فدای کمیت نکردیم و در حال حاضر در بالاترین کیفیت آب بسته‌بندی با نشان ملی و بین‌المللی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنیم که امروزه آب بسته‌بندی از اهمیت خاص برخوردار است.
وی به شعار روز استاندارد با عنوان حرکت به سمت انقلاب چهارم صنعتی اشاره کرد و افزود: در نسل چهارم تحولات عصر معاصر همه اقدامات و حرکت‌ها هوشمندانه و به شکل دقیق و علمی انجام می‌شود که ضرورت دارد ما نیز از این قافله علم و توسعه فناوری‌های جدید عقب نمانیم چرا که مردم ما شایسته بهترین‌ محصولات و کیفی‌ترین کالاها هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.