آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه ااردبیل افزود :این حکم نظر ملت ها و دولت های دنیا را به ایران بسیار تلطیف می کند و از جهت دیپلماسی عمومی ارزش فوق العاده دارد و بطور یقین بر نتایج تصمیم آمریکا در پاییز تاثیر مستقیم می گذارد.
وی اظهارداشت: دیوان بین المللی دادگستری لاهه رکن قضایی سازمان ملل متحد و عالی ترین مرجع حل اختلاف میان دولت هاست و این نهاد مستقر در لاهه هلند برای اجرای تصمیماتش از پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد برخوردار است و تمام اعضای ملل متحد به اجرای تصمیمات دیوان ملزم هستند.
عاملی بیان کرد: با این وجود از آنجا که آمریکا خود یکی از اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل و از حق وتو برخوردار است پیش از این در مواردی از اجرای تصمیمات این دیوان خودداری کرده است.
وی ادامه داد: عجیب این است که قضات دیوان به اتفاق آرا به نفع ایران حکم کرده اند در حالی که یکی از قضات آن منصوب آمریکاست ، یعنی ترامپ کاری کرده که خود آمریکایی ها هم از آن ناراحت هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دولت آمریکا همه جا را پر کرده بود که دولت ایران بزرگترین حامی تروریسم است و ثبات منطقه را بهم می زند اما اکنون بعد از حکم دادگاه لاهه تمام زحمات آمریکا ازبین رفت و مردم دنیا می گویند مگر ممکن است دادگاه لاهه بزرگترین حامی تروریسم را تایید کند پس آمریکا دروغگو بوده است.
عاملی بیان کرد: قرار موقت دادگاه لاهه لازم الاجراست و اگر آمریکا اجرا نکند شکست بزرگ دیگری بر آمریکاست.
وی افزود: آمریکا با اعلام اینکه حکم دیوان بین المللی دادگستری برای ما بی ارزش است و این دادگاه صلاحیت رسیدگی به امور آمریکا را ندارد، اهانتی بزرگ به سازمان ملل، به ملت های متحد در آن و به مفهوم عدالت و به قضات بین المللی و نهادهای قضایی بین المللی کرد و از این اهانت بوی خون، عصیان، سرکشی، خود سری و استبداد و خود کامگی می آید.
امام جمعه اردبیل اظهارداشت: ترامپ به صراحت گفت آمریکا 70 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است، این پول باید به آمریکا برگردد؛ ترامپ به ملک سلمان گفت عربستان باید هزینه حضور ما در خاورمیانه را به طور کامل پرداخت کند چون بدون ما شما در عرض دو هفته سقوط می کنید.
وی افزود: عربستان می گوید دشمن اول نظامی و اعتقادی ما ایران است بنابراین ترامپ که می گوید بدون ما نمی توانید دو هفته دوام بیاورید، مرادش این است که اگر بین شما و ایران جنگ رخ دهد شما در کمتر از دو هفته در برابر ایران سقوط می کنید.
عاملی در ادامه خطبه بابیان اینکه نیروی انتظامی مظهر عزت، اقتدار، رحمت و مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است افزود: در قداست این نیرو همین بس که نمی توان کشور بدون نیروی انتظامی را تصور کرد.
وی گفت : این نیرو متولی امنیت جامعه است و ارزش امنیت با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست و تمام دستاوردهای بشری در سایه امنیت است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اقدام حماسی و شجاعانه سپاه معظم در گرفتن انتقام شهدای اهواز را تبریک گفت و اظهار داشت: ارزش نظامی این حرکت فوق العاده است چون هدف گیری در سوریه با فاصله بسیار کم از آمریکایی ها نشان اوج اعتلای علمی و فنی ایران است.
امام جمعه اردبیل گفت : در واقع این حرکت بزرگ سپاه پاسداران بازدارندگی بزرگی برای کشور ما در مقابل حملات و خطرات ایجاد خواهد کرد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.