محمد فرهودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان در مناطق تحت مدیریت در اراضی حفاظت شده بخش شاهرود دستگیر شدند.
وی گفت: از شکارچیان دستگیر شده که اقدام به شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده کرده بودند، سه قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط شد که یکی از این سلاح ها فاقد مجور حمل سلاح می باشد.
وی اظهار داشت: افراد دستگیر شده به همراه 8 قطعه لاشه کبک شکار شده ، 34 عدد فشنگ شکاری و نیم کیلو باروت و ساچمه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با وسعت بیش از 93 هزار هکتار از زیستگاه های انواع حیات وحش و گونه های نادر جانوری و گیاهی بوده که بدلیل وفور حیوانات شکاری همچون کبک همواره مورد تاخت و تاز غارتگران محیط زیست بویژه شکارچیان غیر بومی ساکن استان های همسایه قرار می گیرد.
طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ امسال با هدف حفظ و نگهداری بهینه این منطقه با پیش بینی اجرای طرح هایی همچون احداث و راه اندازی سه پاسگاه جدید محیط بانی ، احداث تیمارگاه حیوانات وحشی در پنج منطقه ، انبار علوفه ذخیره برای وحوش و نصب تابلوهای هشدار دهنده و راهنمایی گردشگران اجرا می شود.
منطقه حفاظت شده آق داغ پیش از این در سال 1378 به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال 89 به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت و با تایید تامین اعتبار برای اجرای طرح مدیریت آن تخصیص یافت.
این منطقه بهترین مکان حفاظت شده استان اردبیل است که با داشتن شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص ، وجود گونه های نادر گیاهی و جانوری ، واقع شدن در بین 2 رودخانه پرآب قزل اوزن و شاهرود و جاذبه های طبیعی فراوان می تواند سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر را برای تماشا به سمت خود جذب کند.
در حال حاضر 240 هزار و 524 هکتار از مساحت استان اردبیل شامل چهار منطقه که 7.8 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و جزو مناطق حفاظت شده کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.