به گزارش ایرنا، سردار حسین عبدی روز دوشنبه در آستانه هفته نیروی نیروی انتظامی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: سال گذشته 140 مورد تجمعات غیر قانونی که عموما هم صنفی بودند در نقاط مختلف استان اردبیل اتفاق افتاده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری فقط 47 مورد بوده است.
وی همچنین اظهار داشت: در این مدت تصادفات 18 درصد، نزاع و درگیری 13 درصد، جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص 12 درصد، سرقت 9 درصد و ناهنجاری های اجتماعی هشت درصد جرایم را در استان به خود اختصاص می دهد.
وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال قتل در استان اردبیل هشت درصد کاهش، جرایم رایانه ای و فضای مجازی 31 درصد افزایش و وقوع شرارات و چاقوکشی نیز 42 درصد کاهش داشته است.
او با بیان اینکه از هشت هزار و 900 خدمات ارائه شده به مردم توسط دستگاههای اجرایی در کشور هزارو 600 خدمت توسط پلیس به مردم ارائه می شود، اضافه کرد: یکی از این خدمات دستگیری افراد متخلف است که بنا به عللی سیستم قضایی برای آنها حکم جلب صادر کرده است که با همکاری مردم و دستگاه قضایی پلیس موفق شده 15 درصد بیشتر از ماموریت تعریف شده در این زمینه عمل کند.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری خدمات ارائه شده به مردم توسط نیروی انتظامی استان در حوزه نظام وظیفه 13 هزارو 516 مورد بوده و 15 هزارو 928 گذرنامه جدید صادر شده است.
سردار عبدی گفت: شماره گذاری سه هزارو 38 دستگاه خودرو و 871 دستگاه ادوات کشاورزی، صدورهفت هزارو 841 گواهینامه، ترخیص هفت هزارو 52 دستگاه خودروی توقیف شده، توقیف هزارو 300 موتور سیکلت مشکل دار، توقیف 609 دستگاه خودروی متخلف، نقل و انتقال سند 27 هزارو 144 دستگاه خودرو و رسیدگی به 830 پرونده اعتراضی از جمله خدمات ارائه شده به مردم استان توسط نیروی انتظامی در این مدت بوده است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: امروز به دلیل ارائه خدمات صادقانه، رعایت عدالت، قانون گرایی و امانتداری پلیس اعتماد مردم به پلیس افزایش یافته به طوری که بر اساس نظر سنجی های معتبر 87 درصد مردم از ایجاد امنیت در کشور توسط پلیس راضی بوده و نیروی انتظامی استان دومین دستگاه در بین نهادهای اجرایی استان است که مردم از آن رضایت دارند.
وی شعار امسال نیروی انتظامی را ' پلیس مقتدر، امین مردم ' اعلام کرد و اظهار داشت: همزمان با هفته نیروی انتظامی 146 برنامه متنوع در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، برگزاری همایش پیاده‌ روی با خانواده در روز 13 مهرماه، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای نیروی انتظامی، تجلیل از پلیس نمونه و پرسنل زحمتکش و همراهی با خیرین امنیت‌ ساز را از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته اعلام کرد.
وی برگزاری صبحگاه مشترک و رژه نیروهای مسلح، جشن همیاران پلیس در مدارس، تجلیل از راهوران محله، برپایی نمایشگاه‌ دستاوردهای پلیس، نواخته شدن زنگ پیام مهر با قرائت پیام فرماندهی ناجا، برگزاری رزمایش‌های مختلف با حضور یگان‌های ویژه پلیس، اهدای خون توسط پرسنل نیروی انتظامی و حضور نیروهای تخصصی پلیس در مدارس و دانشگاه‌ها با برپایی کارگاه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه موادمخدر، جرایم سایبری و جرایم نوپدید را از جمله دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی در استان عنوان کرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.