معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مسئولان استان به دنبال اجرای افتصاد دانش‌بنیان هستند.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سورنا ستاری در جریان افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد ۳۰۰ هزار شغل جدید در حوزه دانش‌بنیان در سطح کشور گفت: سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان آمار فروش تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان بود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تمامی مسئولان اردبیل به دنبال اجرای افتصاد دانش‌بنیان در این استان هستند، تصریح کرد: در سالهای اخیر اقدامات خوبی با درنظرگرفتن نیروهای انسانی نخبه و پتاسیل‌های منطقه که  در حوزه دانش‌بنیان صورت گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت 55 هزار نفر دانشجو و هزار عضو هئیت علمی در دانشگاه‌های اردبیل افزود: این ظرفیت، در کنار ظرفیت مراکز علمی و واحدهای فناور و نیز حضور پارک علم و فناوری می‌تواند قابلیت بسیار مناسبی در حوزه فعالیت دانش‌بنیان در استان ایجاد کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: لازم است در سطح استان برای ورود کارآفرینان جوان به چرخه تولید اقتصاد دانش‌بنیان از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده شود. بطوریکه دولت موظف به آماده‌سازی زیرساخت‌ها بوده و به طور قطع حمایت‌های دیگری نیز از پارک علم و فناوری اردبیل انجام می‌دهد.
ستاری به ضرورت راه‌اندازی صندوق حمایت از نخبگان با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: 51 درصد سهم بخش خصوصی و 49 درصد سهم دولت است که اگر مقدمات این کار انجام شود می توانیم طی مراحل قانونی در استان اردبیل این صندوق را ایجاد کنیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.