به گزارش روز یکشنبه ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، این رکاب زنان که با هدف ترویج گردشگری، ورزش دوچرخه سواری و فرهنگ سازی برای کاهش زباله از محیط شهری و طبیعت سفر خود را از 25 روز گذشته آغاز کرده اند، پس از اقامت در 25 شهر و عبور از بیش از 40 شهر ایران، به استان اردبیل رسیدند.
به گفته این رکاب زنان ، اردبیل یکی از استان های شاخص گردشگری کشور است و سفیران گردشگری از جمله ورزشکاران گردشگر باید در راستای معرفی جاذبه های آن اقدام کنند.
یکی از رکاب زنان با تاکید به اینکه این سفر با هدف ترویج فرهنگ گردشگری آغاز شده ، اضافه کرد: در این سفر که از سوی برخی نهادهای اجرایی نیز حمایت می شود، دوچرخه سواری به عنوان وسیله سالم سفر برای انسان و طبیعت انتخاب شده است.
شیرین کامرانیان تاکید کرد: همچنین در این سفر پاکسازی طبیعت و ممانعت از ریختن زباله در طبیعت فرهنگ سازی شده و اعضای گروه نسبت به پاکسازی برخی مناطق اقدام کرده اند.
رکاب زنان بعد از اردبیل به شهرهای همدان و زنجان سفر کرده و بعد از عبور از شهرهای مختلف با کوله باری از تبلیغ و معرفی جاذبه های گردشگری ایران به شهر مقدس مشهد بازخواهند گشت.
در دیدار رکاب زنان با سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، صغری فرشی اقداماتی از این دست را مورد حمایت و فرصتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان دانست.
او با بیان اینکه گردشگری ورزشی یکی از قابلیت های استان اردبیل است، ادامه داد: از هرگونه اقدام گروه های مردمی در راستای معرفی توانمندی های گردشگری استان حمایت می کنیم.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.