رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز کشفیات شیشه در استان اردبیل به نصف کاهش یافته است.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خیرخواه در جلسه کمیته حقوقی قضایی شورای مبارزه با موادمخدر در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال کشفیات تریاک 795 کیلوگرم با رشد 153 درصدی، حشیش 102 کیلوگرم با رشد 2 هزار و 160 درصدی و هروئین 54 کیلوگرم با رشد 24 درصدی روبرو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته 8 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان کشف کرده بودیم که امسال این رقم به چهار کیلوگرم رسیده و ما با یک کاهش پنجاه درصد در کشفیات شیشه روبرو هستیم.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع میزان کشفیات موادمخدر در استان اردبیل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد، گفت: مجموع دستگیر شدگان ما اعم از قاچاقچیان عمده، حمل کنندگان و خرده‌فروشان و نگهدارنده موادمخدر با 69 درصد افزایش روبروست بطوری که در سالجاری بیش از 3 هزار و 670 نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
خیرخواه به توقیف 237 دستگاه خودرو با 44 درصد افزایش به نسبت سال قبل و کشف 9 قبضه سلاح اشاره و بیان کرد: به نسبت سال قبل قاچاقچیان ما مسلح‌تر به تهیه و توزیع موادمخدر روی آورده‌اند.
وی از افتتاح آزمایشگاه تخصصی پلیس مبارزه با موادمخدر ویژه آزمایش انواع موادمخدر در هفته ناجا خبر داد و تصریح کرد: پیش‌تر این کار توسط پلیس آگاهی انجام می‌شد که با راه‌اندازی آزمایشگاه جدید ارجاع پرونده‌ها در این زمینه به پلیس مبارزه با موادمخدر خواهد بود تا به سرعت زمینه اعلام نتیجه به مراجع قضایی فراهم آید.
در ادامه این جلسه کارشناس مسئول ترک اعتیاد در بهزیستی اردبیل نیز بیان کرد: ما در حوزه اثربخشی جمع‌آوری و اعزام معتادان به کمپ‌ها بررسی‌هایی را انجام دادیم که به شکل کامل گزارش آن را به مسئولان مرتبط ارائه خواهیم کرد.
ابوالفضل کبیری بیان کرد: مصرف شیشه و هروئین در سال‌های اخیر شدن گرفته و در ترک شیشه 6 ماه فرصت نیاز است تا در ماه اول سم‌زدایی، در ماه دوم‌ بیقراری، در ماه سوم به عنوان ماه عسل و سه ماه بعدی نیز ماه‌های بهبودی انجام شده و برخلاف ترک تریاک که چهار روزه و هروئین 10 روزه انجام می‌شود ترک این ماده مخدر زمان‌بر است.
وی گفت: متاسفانه شهرداری اردبیل 330 میلیون تومان به کمپ آزادی بدهکار است و در کمپ آزادی و ناجیان دو برابر ظرفیت پذیرش معتادان را شاهد هستیم در حالی که باید کمپ‌های جدید احداث و تامین بخشی از هزینه‌ها از طریق شهرداری انجام شود.
کبیری به روش غلط درمان معتادان با تزریق متادون اشاره کرد و افزود: مصرف متادون تا 10 برابر برای افراد ترک کننده اعتیاد مضر و کشنده است.
وی به انگیزه شروع اعتیاد در قالب رفتارهای تفننی، سرگرمی و جلب توجه و کنار آمدن با مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: درصد پاکی در کمپ آزادی در سال گذشته 15 و امسال 12 درصد کاهش یافته است.
این کارشناس حوزه موادمخدر از انتقال معتادان به روستاها و راحتی مصرف آنها در این مناطق اشاره کرد و گفت: با دستگیری افراد معتاد و انتقال آنها به کمپ ما با برخی از مشکلات روبرو هستیم که ضرورت دارد با همکاری خانواده‌ها نسبت به حل این مشکلات اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.