به گزارش ایرنا ، نوبخت اژدری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی تامین نهاده های دامی استان افزود: نیاز علوفه ای سالانه واحدهای دامداری این استان 2 هزار و 135 تن است ولی امسال بدلیل خشکسالی در استان های همجوار حجم زیادی از علوفه تولیدی استان روانه استان های همجوار شد.
وی گفت: در حال حاضر 14 کارخانه تولید خوراک دام در استان فعال است و مجوز تاسیس هفت کارخانه دیگر نیز با ظرفیت 136 هزار تن صادر شده است.
او همچنین اظهار داشت: کارخانه های تولید خوراک دام دارای سامانه اینترنتی منسجم و ملی هستند و مدیران این کارخانه ها باید در سامانه اطلس عضو شده و بادرج مشخصات کامل و میزان تولید محصولات و تنوع محصولات حضور فعالی در عرصه فروش محصولات تولیدی داشته باشند.
وی گفت: کمیته کنترل کمی و کیفی معاونت بهبود تولیدات دامی به صورت منظم محصولات تولیدی کارخانه های تولیدی خوراک دام و طیور را کنترل می کند و با اداره کل دامپزشکی استان همکاری دارد.
به گفته اژدری ، کارخانه های آرد سازی و اتحادیه ها و تشکل ها نیز با انسجام و یکپارچگی در تلاش هستند تا محصولاتی که به واحدهای دامپروری و مرغداری ارائه می کنند از لحاظ کیفی و ارزش غذایی و بهداشتی در سطح قابل قبولی باشد.
مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: تولید کنندگان خوراک دام باید با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری کنند تا فعالیت های شاخص و مهم در حوزه تولید خوراک دام و طیور به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.
جاوید صحرایی افزود: دولت تدبیر و امید 500 میلیارد ریال در کشور برای تامین نهاده های دامی تصویب کرده و این بیانگر توجه ویژه دولت به حل مسائل و مشکلات دامداران است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.